آمریکا یا قزاقستان، مقصد نهایی ماینرهای چینی

پس از مجازات استخرج‌کنندگان ارز دیجیتال در چین، ماینرهای چینی به فکر کشور دیگری برای ادامه فعالیت خود افتادند.

به گزارش تجارت ایران و چین،  به دنبال مجازات استخراج‌کنندگان ارز دیحیتال در چین، ماینرهای این کشور به قزاقستان سفر کردند. این در حالی است که به نظر کارشناسان، آمریکا می‌تواند مقصد آخر استخراج‌کنندگان چینی باشد.

اواسط بهار بود که دولت چین تصمیم به ایجاد محدودیت برای استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال کرده است. در پی این تصمیم، ماینرها به فکر مهاجرت افتادند. قزاقستان مقصد ابتدایی آن‌ها بود. این کشور بیش از ۹۰ درصد از برق خود را در سوخت‌های فسیلی از جمله زغال‌سنگ، استفاده می‌کند. با این‌حال سوال اینجاست: که آیا قزاقستان مقصد موقت ماینرهای چینی است یا کشور بعدی در انتظار آنهاست.

در گزارشی که توسط اقتصاد ۲۴ منتشر شده، آمده است: بیت کوین به شبکه‌ای از رایانه‌ها معروف است که به عنوان ماینر شناخته می‌شوند و مشکلات ریاضی را برای تأمین ارز حل می‌کنند و در این روش مقادیر زیادی برق مصرف می‌کنند. داده‌های مرکز امور مالی کمبریج (CCAF) نشان می‌دهد که سرمایه گذاری سریع در کارخانه‌های جدید استخراج بیت کوین در چین متوقف شده است.

بیشتر بخوانید:

کاهش ارزش بیت کوین در پی مجازات شرکت ارز مجازی در چین

یوآن چین رکورد جدید خود از ذخایر ارز جهان را ثبت کرد

 

سهم چین از استخراج جهانی بیت کوین در این مدت از ۷۵.۵ درصد به ۴۶ درصد کاهش یافت، در حالی که معدنچیان موجود در اندازه ثابت باقی مانده و منتظر اخبار بودند. در همین دوره، سهم جهانی معدن در قزاقستان از ۱.۴ درصد به ۸.۲ درصد رسید و پس از آمریکا به مقام سوم رسید.

بیت کوین با انتقادات فزاینده‌ای نسبت به تأثیر آن بر تغییرات آب و هوایی روبرو شده است و احتمالاً افزایش معدن در قزاقستان این روایت را افزایش می‌دهد، زیرا این کشور به شدت به سوخت‌های فسیلی متکی است. براساس اطلاعات آژانس بین المللی انرژی، قزاقستان نهمین تولید کننده بزرگ زغال سنگ در سال ۲۰۱۸ بود. در همان سال ۷۰ درصد برق آن از طریق انرژی زغال سنگ و ۲۰ درصد از گاز طبیعی تأمین می‌شد. انرژی‌های تجدیدپذیر تنها ۱.۴ درصد از انرژی خود را تشکیل می‌دادند.

ممنوعیت چین کل بخش را متزلزل کرده است، و اطلاعات نشان می‌دهد که بیش از نیمی از معدنچیان در سراسر جهان به راحتی کار خود را متوقف کرده اند. تخمین زده شد که کل شبکه در اواسط ماه مه از ۱۳۲ تراوات ساعت انرژی استفاده می‌کند، اما در اوایل ژوئیه این میزان به ۵۹ تراوات سقوط کرد.

میشل راوچس در مرکز امور مالی کمبریج می‌گوید: “بسیار راحت است که بگوییم فعالیت بسیار کمی در چین باقی مانده است. ” “اکنون سئوال اصلی این است که واقعاً معادن به کجا می‌رود. ”

پیتر وال در شرکت استخراج معادن آرگو می‌گوید که او شاهد یک هجوم از معدنچیان چینی است که به دنبال انتقال تجهیزات اضافی خود و استقرار در ایالات متحده هستند و به دنبال منابع انرژی تجدیدپذیر هستند.

بخشی از معدنچیان یا استخراج کنندگان بیت کوین چین را ترک کردند، زیرا با زغال سنگ و انرژی کثیف در ارتباط بودند. آن‌ها می‌دانند که طولانی‌ترین شکل پایدار استخراج، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است؛ بنابراین به جایی می‌روند که این امکان را در اختیار داشته باشند.

منبع: گسترش نیوز

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *