ژائو لیجیان: پکن، مخالف دخالت آمریکا در هنگ کنگ است

در پی تحریم ۷ مقام دولتی پکن به بهانه نقض حقوق بشر در هنگ کنگ. وزیر خارجه چین نسبت به رفتار آمریکا واکنش نشان داده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، ژائو لیجیان، وزیر امور خارجه چین، به تحریم ۷ مقام دولتی پکن، توسط آمریکا واکنش نشان داده و تاکید کرد پکن، مخالف دخالت این کشور در امور هنگ‌کنگ است. دولت بایدن علت تحریم را، نقض حقوق بشر عنوان کرده است.

در گزارشی که توسط تابناک و به نقل از ایرنااز شبکه سی جی تی ان،منتشر شده، آمده است: این اظهارات واکنش به اخباری در مورد تحریم آمریکا علیه ۷ مقام چین در دفتر ارتباطی این کشور در هنگ‌کنگ بوده است.

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی، نام هفت مقام چینی را به بهانه نقض دموکراسی در هنگ کنگ به فهرست تحریم های خود افزود.

بیشتربخوانید:

پاسخ «ژائو لیجیان» به ادعاهای بلینکن درباره دریای چین جنوبی

تبریک «ژائو لیجیان» به «بشار اسد»

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که این تصمیم را با مشورت وزارتخانه های امور خارجه ، بازرگانی و امنیت داخلی صادر کرده و مدعی شد به دلیل “خطرات رو به افزایش مرتبط با اقدامات چین در هنگ کنگ ” است.

آمریکا پس از تصویب قانون امنیت هنگ کنگ در کنگره ملی خلق چین در سال گذشته میلادی با ابزارهای مختلف از جمله تصویب قوانین مختلف و اجرا و اعمال تحریم ها به بهانه حفاظت از حقوق بشر و دمکراسی ، تلاش کرده است تا دولتمردان این منطقه و چین را تحت فشار قرار دهد.

دولت منطقه اداری ویژه هنگ کنگ سال گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که تحریم های ظالمانه ایالات متحده بر موسسات مالی در هنگ کنگ ، نمی تواند مانع شکست مقاومت آنها و توقف فعالیت آنان شود. مقام های هنگ کنگی نیز هرگز مرعوب تحریم های آمریکا نخواهند شد و بدون هراس و اضطراب به وظیفه خود برای حفاظت از امنیت ملی هنگ کنگ ادامه خواهند داد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *