شیائومی از سد اپل گذشت

شرکت آمریکایی اپل نتوانست از سد شیائومی عبور کند.

به گزارش تجارت ایران و چین، صادرات ۱۷ درصدی شرکت شیائومی، دومین تولید‌کننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در مقابل رقیب آمریکایی خود اپل، موجب شد تا با ۳ درصد سهم بیشتر، شیائومی در بازارهای جهانی از اپل سبقت بگیرد. آمارها از سه ماهه دوم۲۰۲۱نشان می‌دهد، شرکت شیائومی با ۱۴درصد سهم صادرات، در رتبه دوم بعد از شرکت سامسونگ با ۱۹ درصد قرار گرفته است.

در گزاری که توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شده، آمده است: آژانس تحقیقاتی کانالیس کرد با اشاره به افزایش 300 درصدی صادرات شیائومی به آمریکای لاتین و افزایش 50 درصدی فروش آن در غرب اروپا اعلام کرد شیائومی به سرعت در حال توسعه کسب و کار خود در خارج از کشور است.

 بیشتر بخوانید:

شرکت تنسنت، طرح «پاسبانی نیمه شب» را برای کاربران خود، به اجرا درآورد

کسب و کارت را دور از سیاست نگه دار!

 

طبق گزارش این شرکت تحقیقاتی، سهم شیائومی در خرید و فروش‌های روز جمعه 4.1 درصد بالاتر رفته است. موفقیت شیائومی نتیجه افزایش اخیر 83 درصدی صادرات آن است. این در حالی است که فروش سامسونگ 15 درصد بالا رفته و اپل تنها یک درصد افزایش فروش داشته است.

شیائومی دو گوشی هوشمند جدید از ابتدای سال جاری میلادی معرفی کرده که یکی از آنها با نام «می 11 آلترا» یکی از بزرگترین سنسورهای دوربین را در گوشی های هوشمند دارد. پایین بودن متوسط قیمت فروش گوشی‌های هوشمند شیائومی نسبت به سامسونگ و اپل، جذابیت آن را برای مصرف کنندگان بالا برده است.

در گزارش آژانس کانالیس آمده است:«متوسط قیمت فروش گوشی‌های شیائومی در مقایسه با سامسونگ و اپل به ترتیب 40 و 75 درصد ارزانتر است. بنابراین اولویت اول شیائومی در سال جاری افزایش فروش گوشی های جدید آن مانند می 11 آلترا در رقابتی سخت است».

شیائومی علاوه بر گوشی های هوشمند سایر بازارها را هم امتحان میکند. این شرکت در اوایل سال جاری به دنبال ورود به کسب و کار خودروهای برقی بود و طرحهای خود را برای 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این فناوری طی یک دهه آینده اعلام کرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *