پرواز موفقیت آمیز اولین وسیله نقلیه زیرمداری چین

طبق گزارش رادیو بین‌المللی چین، نخستین وسیله نقلیه زیرمداری چین با قابلیت استفاده مجدد با موفقیت آزمایش خود را پشت سر گذاشت.

به گزارش تجارت ایران و چین، این وسیله نقلیه زیرمداری توسط انستیتوی اول گروه فناوری فضایی چین، ساخته شده و روز یکشنبه در مرکز پرتاب ماهواره «جیو چوان»، در استان «گان سو» برای آزمایش به پرواز درآمد که توانست با فرود موفقیت‌آمیز در فرودگاه شهرستان «آلاشان یو چی»، منطقه خودمختار مغولستان داخلی به زمین بنشیند.

بیشتر بخوانید:

فضا؛ میزبان ماهواره زمین شناسی چین

چین؛ پنج ماهواره به فضا پرتاب کرد

در گزارشی که توسط ایرنا و به تق از رادیو بین‌المللی چین منتشر شده، آمده است: انجام این مراحل به معنای آن است که نخستین پرواز آزمایشی این وسیله نقلیه زیرمداری چین با موفقیت انجام شده است.

این وسیله نقلیه که برای پرواز در زیرمدارهای کره زمین طراحی شده است، می تواند به عنوان یک مرحله زیرمجموعه سیستم نقلیه فضایی قابل استفاده مجدد در نظر گرفته شود.

پرواز زیر مداری به آن دسته از پروازهای فضایی گفته می ‌شود که در آنها با آنکه سفینه فضایی (یا موشک) به فضای بیرونی می‌رسد، اما مسیر پرواز آن با ورود دوباره به جو یا آن سطح گرانشی (مثلاً سطح زمین) که از آن پرتاب شده، متمایل می‌شود به طوری‌که آن موشک یا جسمِ در حال پرواز یک دور مداریِ کامل را نمی ‌پیماید.

مسیر یک جسم پرتاب شده از زمین که به ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری بالاتر از سطح دریا برسد و سپس بر زمین برگردد، یک پرواز یا پرتاب فضایی زیرمداری در نظر گرفته می ‌شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *