پنج ایده برتر برای ایجاد کسب‌وکار در چین

به نظر می‌رسد بحران کرونا طی هفته‌های اخیر در چین فروکش کرده است. مقامات چینی نیز مثل سایر دولت ها در دنیا با ایجاد کسب و کار به دنبال راه‌حل‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای کنار آمدن با بحران کووید19 هستند.

به گزارش تجارت ایران و چین،  باید توجه داشت که چشم‌انداز بلندمدت اقتصادی چین هم‌چنان مثبت است. این کشور هم اکنون به عنوان دومین قدرت اقتصادی جهان شناخته می‌شود و طبق پیشبینی‌ها در آینده‌ای زود به اولین اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد. در ادامه به پنج فرصت شغلی خوب و پر درآمد در چین اشاره می کنیم:

1- بازار بورس فارکس

چین بیش از یک میلیارد جمعیت دارد. این یعنی کشور چین به عنوان قطب اصلی بازار فارکس آسیا باقی مانده است. بنابراین، وقتی در بازار چین به تجارت بپردازید، می‌توانید نوسانات بهینه‌ای کسب کنید.

2- واردات و صادرات

چین یکی از بزرگترین واردکنندگان و صادرکنندگان کالا در جهان است و همه ساله، مشاغل و کسب‌وکارهای کوچکی به خودش جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید:

3- ایجاد فروشگاه آنلاین یا بازار خرده‌فروشی

با اینکه فیلترینگ در چین گسترده است، اما به نظر می‌رسد که بیش از 53.2 درصد جمعیت این کشور به شبکه جهانی وب دسترسی دارند. در نتیجه، مشتریان بالقوه‌ چینی فراوانی در فضای مجازی پیدا خواهند شد. علی بابا را در نظر بگیرید؛ با آگاهی از نحوه عملکرد آن می‌توانید بازده سرمایه‌گذاری (ROI) کسب‌وکارتان را افزایش دهید.

4- آموزش و تحصیلات تکمیلی

تقاضای زیادی برای تحصیلات تکمیلی در چین، خصوصاً در زمینه تدریس خصوصی وجود دارد. دروسی مانند ریاضیات، علوم و زبان انگلیسی بسیار پرطرفدار هستند. به همین خاطر، تدریس را در سال 2020 می‌توان ایده تجاری سالم در نظر گرفت.

5- حوزه محیط زیست

در حالی که همه کشورها چین را به عنوان تولیدکننده کربن می‌دانند، مسئولان این کشور در حال مبارزه با ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی هستند. فرصت‌های متعددی برای کاشت نهال و درخت و مهندسی منظره باغ‌ها در چین وجود دارد، چون این کشور به دنبال ایجاد انرژی‌های تجدیدپذیر است. این بازار بسیار مستعد رشد و سرمایه‌گذاری‌های کلان است.

تحریریه تجارت ایران و چین آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. تجارت ایران و چین تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *