چرا صادرات به چین برای کسب وکارهای کوچک سودمند است؟

مدیران برندها و صاحبان کسب و کارهای کوچک یک دغدغه مهم دارند و آن هم بیشتر دیده شدن است. بیشتر دیده شدن با بقای یک کسب و کار رابطه متقابل دارد؛ بنابراین، کسب و کارها برای بقای خود نیز همواره تلاش می‌کنند. صادرات به چین برای کسب وکارهای کوچک یک اصل بقا است. چرا؟

به گزارش تجارت ایران و چین، سود حاصل از صادرات به چین نه تنها به بقای یک کسب و کار کمک می‌کند، بلکه به اعتبار و شهرت آن نیز جان تازه می‌بخشد. در ادامه به هشت نکته اشاره می‌شود که شما را برای شروع و ادامه صادرات به چین متقاعد می‌کند.

بیشتر بخوانید: چرا کسب و کارهای کوچک در ایران باید به فکر صادرات باشند؟

1- از اینترنت و تجارت الکترونیک بهره بگیرید

یک چالش برای مشاغل کوچک، نیاز به خودنمایی است. با وجود تجارت الکترونیک، این امر میسر می‌شود. تجارت الکترونیک صرفاً به آینده کسب‌وکارها مربوط نمی‌شود، بلکه برای بسیاری از مشاغل کوچک نیز در حال حاضر به کار می‌آید.

2- از نام کشورتان استفاده کنید

اگر کشورتان در سراسر جهان به ارائه محصولات نوآورانه و کیفیت بالای محصولات مشهور است، می‌توانید از این مزیت بادآورده نهایت بهره را ببرید.

3- اصل استمرار را حفظ کنید

اکثر شرکت‌های صادراتی به شکل مؤثرتری می‌توانند با نوسانات اقتصادی و ارزی کشورشان کنار بیایند. باید خارج از چهارچوب‌ها قرار بگیرید و تفکر بین‌المللی داشته باشید.

4- استاندردهای محصولات و خدمات خود را بالا ببرید

شما در عرصه رقابت باید بتوانید نیازهای روز مشتری را برآورده و خدماتی بهتر ارائه کنید.

5- از کارتان لذت ببرید

بخشی از زندگی، تفریح است. حال، این تفریح می‌تواند در محل کارتان باشد. به عنوان مثال، وقتی به کشوری با فرهنگی جدید سفر می‌کنید، با فرهنگ، آداب و رسوم، اماکن دیدنی و مردم جدیدی آشنا خواهید شد. بدین ترتیب، با یک تیر، دو هدف را زده‌اید.

6- از کاهش موانع تجاری‌ها و تعرفه‌‎ها بهره ببرید

معمولاً کشورها و قاره‌های مختلف با یکدیگر توافق‌‌نامه‌های تجاری به امضاء می‌رسانند. بدین ترتیب، شرایط برای شروع کسب‌وکار در خارج از کشور فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید:

7- از سیاست‌های تشویقی و وام‌های صادراتی دولت استفاده کنید

اکثر دولت‌ها از صادرات حمایت می‌کنند. آن‌ها معمولاً طرح‌های تشویقی برای افزایش میزان صادرات کشورشان در نظر دارند.

8- از رشد اقتصادی در دوران پسا کرونا بهره ببرید

همزمان با تولید واکسن کووید19، انتظار می‌رود رشد اقتصادی در مقایسه با دو سال قبل، بیشتر باشد. این موضوع برای اکثر کشورهای دنیا صدق می‌کند. بنابراین، اکنون زمان خوبی برای شروع صادرات است.

تحریریه تجارت ایران و چین آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. تجارت ایران و چین تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *