چگونه در صادرات به چین موفق شویم؟

برای شروع یک تجارت موفق با کشور چین باید درک درستی از «چرایی» صادرات داشته باشید. در اولین گام باید بدانید که محصول یا خدمتی که ارایه می‌کنید چه دردی از مشتری  دوا می‌کند.

به گزارش تجارت ایران و چین، تجار و بازارگان هایی که از اصول اولیه تجارت، صادرات و واردات آگاه هستند، همواره دچار چالش های کمتری می شوند. از این رو، در ادامه، به 7 توصیه می‌پردازیم که به شما در صادرات محصول کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: آنچه باید درباره صادرات به چین بدانیم

1- برنامه‌ریزی و استراتژی داشته باشید

اولین قدم صادرات ایجاد یک استراتژی قوی است. عواملی را که قبلاً ذکر کردیم، حتماً در نظر بگیرید: محصول ، مخاطبان هدف و منابع مالی. در این مرحله، باید بدانید چه نوع صادراتی را انجام خواهید داد: مستقیم یا غیرمستقیم؟ هر دو گزینه عالی هستند، اما همه چیز به اهداف کسب‌وکارتان بستگی دارد.

2- در دل بازار تحقیقات انجام دهید

شما باید بدانید با چه شرکت‌هایی قرار است به رقابت بپردازید. از طرفی، به بررسی عوامل موفقیت و شکست دیگر همتایان خود باید بپردازید. حتماً روی نحوه عرضه و تقاضای بازار هدف دقت داشته باشید.

3- از سیاست‌ها و محدودیت‌های کشور هدف باخبر باشید

درباره قوانین صادرات از کشور خود و واردات آن به سایر کشورها اطلاعات کسب کنید.

4- یک تیم قوی داشته باشید

برای پیشرفت، شما به یک تیم اختصاصی نیاز دارید که بتواند به شما در انتقال محصولتان کمک کند؛ به خصوص اگر تصمیم به صادرات مستقیم دارید.

5- بازاریابی را مدنظر داشته باشید

برای جذب مشتری، باید به تبلیغات محصولتان بپردازید. دقت داشته باشید که جامعه هدف اصلی شما، مشتریان و خرده‌فروشان هستند. یک برند قوی داشته باشید. یک پورتال تجاری در وبسایت علی‌بابا ایجاد نمایید.

بیشتر بخوانید:

6- شریک داشته باشید

اگر مسیر غیر مستقیم را برای فروش محصولاتتان در نظر گرفته‌اید، ایجاد روابط زودهنگام با شرکای وفادار در دراز مدت به شرکت شما یاری می‌رساند. معاملات باید دو سر برد باشد تا همکاری، ادامه‌دار باشد.

7- به تعهداتتان پایبند باشید

برای حفظ مشتریان وفادار باید خوش‌قول باشید. یک سیستم ارزش اصلی بر اساس صداقت و امانت ایجاد کنید. کسب بازخورد از مشتریان نیز به بهبود خدمات منجر می‌شود.

تحریریه تجارت ایران و چین آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. تجارت ایران و چین تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *