چین: ایالات متحده باید درک کند که هیچ کشوری از دیگری برتر نیست

صبح امروز، معاون وزیر خارجه چین با وندی شرمن دیدار کرده است. وی با توجه به اتفاقات اخیر بیان کرد: ایالات متحده باید درک کند که هیچ کشوری از دیگری برتر نیست.

به گزارش تجارت ایران و چین، وندی شرمن، قائم مقام وزارت خارجه آمریکا، با شی فنگ، معاون وزیر خارجه چین در شهر تیانجین دیدار کرده است. فنگ با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا نسبت به پکن و هنگ کنگ، دولت‌های مختلف آمریکا را سبب تنش و بن‌بست کنونی میان چین و آمریکا دانست و خاطر نشان کرد: ایالات متحده آمریکا باید درک کند که هیچ کشوری از دیگری برتر نیست.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید.

در گزارشی که توسط خبرگزاری آنا منتشر شده، آمده است: به نوشته خبرگزاری رویترز وی در اظهاراتی صریح و بی‌تعارف با بیان اینکه آمریکا مشغول خلق دشمن‌های خیالی برای خود است، گفت: این آمریکا بود که دیپلماسی اجباری را ابداع کرد.

این دیپلمات ارشد چینی توضیح داد: روابط آمریکا-چین به بن‌بست رسیده و با دشواری‌های جدی مواجه است. ایالات متحده می‌خواهد احساس داشتن هدفی ملی را با نشان‌دادن چین به عنوان یک دشمن خیالی، زنده کند.

مقام‌های ارشد دولت آمریکا در حالی به چین سفر کرده‌اند که منابع آگاه اهداف این سفر را کاهش تنش واشنگتن با پکن، از قدرت‌های حال حاضر جهانی توصیف کردند.

بیشتر بخوانید:

وانگ یی: به آمریکا یاد می دهیم چگونه با دیگران رفتار کند

وانگ یی: به آمریکا یاد می دهیم چگونه با دیگران رفتار کند

شرمن که بالاترین مقام دولت بایدن برای دیدار از چین است، در میان تنش های دوجانبه که اخیراً به دلیل اتهامات متقابل حملات سایبری، تحریم‌های سنگین و تلاش‌های بیشتر واشنگتن برای تجمع شرکای خود برای مقابله با پکن، وارد تیانجین شده است.

چین بارها نسبت به حضور نظامی آمریکا در منطقه اعتراض کرده و خواستار خروج فوری ناوها و تجهیزات نظامی آمریکا از منطقه است. چین همچنین مخالفت خود را با رویگرد زورگویانه آمریکا با کشورهای مستقل بیان داشته و مخالف رویکرد تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورها و ملت‌های مختلف است.

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *