شش کاری که چینی‌ها از آن متنفرند

هر فرهنگی، خط قرمزهای خاص خودش را دارد. در این میان، آداب غذا خوردن از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. به هر حال، چینی‌ها هم یک سری عقاید خاص خود را دارند. کارشناسان تجارت ایران و چین در ادامه به رفتارهایی اشاره می‌کنند که در ملاقات با چینی‌ها و صرف غذا هرگز نباید انجام دهید.

1- با چوب غذاخوری یا چاپ استیک بازی نکنید

مثلاً هرگز با چوب‌های غذاخوری به لبه کاسه ضربه نزنید یا عمداً، به هر طریقی، با آن‌ها بازی نکنید. چینی‌ها این کار را بی‌ادبی می‌دانند.

2- ظرف غذای مورد علاقه‌تان را به سمت خودتان نکشید

در کشور چین، همه دور یک میز غذا میل می‌کنند. اگر ظرف غذا را به سمت خودتان بکشید، رفتاری خودخواهانه تلقی خواهد شد. به علاوه، غذاهای خوشمزه باید با همه به اشتراک گذاشته شوند.

بیشتر بخوانید: پنج توصیه مهم برای اینکه با چینی ها بهتر دوست شوید

3- حین خوردن غذا سر و صدا ایجاد نکنید

صداهایی مثل مکیدن، سرفه یا عطسه نباید در مهمانی غذای چینی انجام شوند. اگر حس می‌کنید که می‌خواهید سرفه یا عطسه کنید، فوراً دستمال بردارید تا جلوی پخش شدن براق‌تان گرفته شود.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید.

4- قبل از اینکه بقیه سر میز حاضر شوند، شروع نکنید

اگر در مهمانی هستید و قبل از آمدن بقیه دوستانتان شروع به غذا خوردن می‌کنید، باید بدانید که رفتار بسیار بی‌ادبانه‌ای انجام داده‌اید. طبق آداب و رسوم چینی، باید صبر کنید تا همه سر میز حاضر شوند، خصوصاً اگر طرف مقابل از شما بزرگتر است.

5- فقط به نوشیدن بسنده نکنید

اگر صرفا نوشیدنی خودتان را میل کنید، میزبان چینی با خودش فکر خواهد کرد که از غذا خوشتان نمی‌آید.

بیشتر بخوانید:

6- فقط به فکر غذا خوردن نباشید

در کشور چین، غذا خوردن فراتر از میل کردن یک وعده غذایی است. مردم چین با جمع شدن دور میز غذا، روابط عاطفی خود را مستحکم نگه می‌دارند. پس، حتماً تماس چشمی با دیگران را مدنظر قرار بدهید.

تحریریه تجارت ایران و چین آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. تجارت ایران و چین تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “شش کاری که چینی‌ها از آن متنفرند

  1. علی ثبوتی جوان گفته:

    سلام وقت بخیر
    دیدگاه من درمورد تجارت ایران وچین بسیار مثبت وعالی است خیلی مایلم که ازطریق تجارت با این مردم سخت کوش درارتباط باشم.ثبوتی جوان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *