7 غذای معروف و لذیذ چینی که باید امتحان کنید

غذاهای اصیل چینی بخش جدانشدنی از فرهنگ این کشور هستند. غذاهای چینی به خاطر عطر، طعم، رنگ و حتی معنای نهفته‌شان در سراسر دنیا معروف هستند. اگر به عنوان گردشگر، تاجر و بازرگان به چین سفر می‌کنید، لذت چشیدن طعم این غذاها را از دست ندهید.

در ادامه کارشناسان تجارت ایران و چین، به معرفی هفت غذای معروف و لذیذ چینی پرداخته اند که در سفر به چین می تواندی از آنها لذت ببرید:

بیشتر بخوانید:  نمایی از برج شانگهای در چین که تا به حال ندیده‌‎اید

1- هات پات

حساب هات پات از دیگر غذاهای چینی جداست! راز محبوبیت هات پات در آبگوشت آن نهفته است که ترکیبی از گوشت و سبزیجات است. طعم غذا با توجه به سسی که انتخاب می‌کنید، می‌تواند متفاوت باشد.

2- گوشت سیچوآنی

این غذا حاوی تکه‌هایی از گوشت است؛ به جای آنکه با روغن سوخاری تهیه شود، گوشت را در آب جوشانده قرار می‌دهند و سپس نشاسته به آن اضافه می‌کنند تا طراوتش حفظ شود.

3- کوفته گوشت با سس گریوی

این غذا به «کوفته چینی» هم شهرت دارد. اگر از ماکارونی و کوفته خوشتان می‌آید، احتمالاً از کوفته چینی هم استقبال خواهید کرد. کافی است سس گوجه فرنگی به آن اضافه کنید و از غذایتان لذت ببرید!

4- میگو با رشته فرنگی و سیر

این غذا به شدت از جانب نسل جوان چین و خارجی‌ها مورد استقبال قرار گرفته است. ترکیب سیر، سس و غذای دریایی باعث طعم محشر غذای میگو با رشته فرنگی و سیر شده است.

5- دامپلینگ

این غذا ترکیبی از گوشت چرخ‌کرده و سبزیجات خردشده است که در یک خمیر نازک تعبیه شده‌اند. دامپلینگ یکی از غذاهای سنتی چینی به شمار می‌رود.

6- چو مین

چو مین به چینی یعنی نودل تفت‌داده‌شده با روغن. چو مین شامل رشته توت فرنگی، گوشت، پیاز و کرفس است. چو مین باید در آب به جوش بیاید.

بیشتر بخوانید:

7- مرغابی پکن

غذای معوف شهر پکن که از شهرت جهانی برخوردار است و یکی از غذاهای ملی چین به شمار می‌رود. مرغابی پکن پوست نازک و ترد خوشمزه‌ای دارد. سس لوبیای شیرین یا سویا با سیر له‌شده باعث طعم فوق‌العاده این غذا می‌شود.

تحریریه تجارت ایران و چین آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. تجارت ایران و چین تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *