کمبود ریز تراشه، موجب توقف تولیدکنندگان در خطوط مونتاژ شده است

کمبود ریز تراشه در صنعت خودرو، مشکلاتی برای تولیدکنندگان به وجود آورده است. در این خصوص شرکت آلمانی فولکس واگن در چین اعلام کرد: در شش ماه آینده این مشکل بهبود خواهد یافت.

به گزارش تجارت ایران و چین، مشکل کمبود ریزتراشه در صنعت خودرو، تولیدکنندگان را در خطوط مونتاژ متوقف می‌کند. این در حالی است که شرکت آلمانی فولکس واگن، که برترین شرکت خودروسازی در چین است، اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود مشکل کمبود ریزتراشه تا شش ماه آینده بهبود پیدا می‌کند.

در گزارشی که توسط خبرگزاری تسنیم و به نقل از رویترز منتشر شده، آمده است: استفان وولنشتاین، رئیس فولکس واگن چین، به خبرنگاران گفت: ما امیدواریم که بحران عرضه تراشه در تابستان امسال به پایان برسد و انتظار داریم در نیمه دوم سال شاهد بهبود این وضعیت باشیم.

وی همچنین تأکید کرد که از ماه اوت، فولکس واگن برخی از تراشه ها را از یک منبع جدید تأمین می کند و افزود که این اقدام در ماه سپتامبر کمبود را بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید:

نخستین فراخوان آنلاین خودروی تسلا در چین

بازار خودرو ایران، بار دیگر میزبان خودروهای چینی می شود؟

فولکس واگن که با گروه “فاو” FAW و “سایک موتور” SAIC Motor همکاری دارد، به دلیل کمبود تراشه، شاهد کاهش فروش خود بین ماه های آوریل و ژوئن به میزان 12.3 درصد نسبت به سال قبل بود.

این در حالی بود که رقیب فولکس واگن (GM.N) در چین یعنی شرکت جنرال موتورز اعلام کرد که فروش سه ماهه دوم آن در این کشور 5 درصد رشد کرده است.

وولنشتاین گفت، برندهای برتر از جمله آئودی و پورشه در حال رشد هستند. فروش آئودی در نیمه اول امسال در چین 39 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد کرده در حالی که پورشه 23 درصد افزایش داشته است.

وولنشتاین همچنین گفت که فروش اتومبیل های فولکس واگن برقی از مدل ID.4 در ماه ژوئن به 2900 دستگاه رسید، در حالی که در ماه مه حدود 1500 خودرو بود.

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *