رزمایش مشترک پکن و روسیه در ماه آینده

بنا به اعلام سخنگوی وزارت دفاع چین: ماه آینده نیرو‌های مسلح روسیه و پکن رزمایش نظامی مشترک در شمال چین برگزار می‌کنند.

به گزارش تجارت ایران و چین، «وو چیان»، سخنگوی وزارت دفاع چین روز گذشته، از رزمایش مشترک نیروهای مسلح روسیه و چین در منطقه خودمختار هوئی نینگ شیا، در نیمه اول ماه اوت ( اواسط واواخر مرداد) خبر داده است. به گفته وی، این توافق با مسکو برای انجام تمرینات نظامی nteractiWest on-۲۰۲۱ در محل پایگاه آموزش ارتش چین برگزار می‌شود.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری روزپلاس منتشر شده، آمده است: روسیه و چین با تشکیل یک مرکز فرماندهی مشترک قرار است نیرو و همچنین هواپیما و توپ جنگی را برای مشارکت در این  تمرینات نظامی  اعزام کنند.
بیشتر بخوانید:
سخنگوی وزارت دفاع چین تأکید کرد: این تمرینات به منظور تقویت و توسعه یک مشارکت استراتژیک جامع بین روسیه و چین، حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای و نشان دادن عزم راسخ دو کشور برای مبارزه با تروریسم است.
روز گذشته، وی فنگ، وزیر دفاع چین در دیدار با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در تاجیکستان اعلام کرد: روابط چین و روسیه  پایدار است و به نیروی بسیار مهمی در ایجاد ثبات جهانی تبدیل شده است.
فنگ افزود دو کشور باید تمام هماهنگی‌های دو جانبه  را تقویت و توسعه روابط را به شکلی پایدار و در سطحی بالا حفظ کنند.
او در این دیدار تاکید کرد: در پاسخ به تحولات افغانستان و آسیای مرکزی و مبارزه با تروریسم،  چین و روسیه باید مواضع هماهنگی داشته باشند، همکاری‌ها را تقویت و از منافع اصلی دو کشور دفاع کنند و برابری و عدالت در عرصه بین‌المللی و ثبات و امنیت منطقه‌ای را مورد محافظت قرار دهند.
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *