واردات نفت خام در چین بهبود پیدا کرد

طبق اخبار منتشر شده، چین توانست در ماه میلادی گذشته واردات نفت خود را بهبود ببخشد.

به گزارش تجارت ایران و چین،  با از سرگیری فعالیت پالایشگاه‌های چین و افزایش تولید، روند واردات نفت خام در ماه میلادی گذشته در این کشور بهبود پیدا کرده است. اداره گمرک کل چین اعلام کرد این کشور در ماه ژوئیه 41.24 میلیون تن نفت خام وارد کرده که معادل 9.71 میلیون بشکه است در روز است. این آمار در مقایسه با 40.14 ماه ژوئن بهبود داشت اما در مقایسه با ژوئیه 2020، با 51.29 میلیون تن کاهش داشته است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط ایسنا منتشر شده، آمده است: چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، در هفت ماه نخست سال میلادی جاری ۳۰۱.۸۳ میلیون تن معادل ۱۰.۳۹ میلیون بشکه در روز نفت خریداری کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵.۶ درصد کاهش داشت.

به گفته تحلیلگران شرکت مشاوره لانگ ژانگ، اگرچه پالایشگاههای دولتی به دنبال اصلاحاتی هستند اما شمار پالایشگاههایی که فعالیتشان را ازسرگرفتند، به تدریج افزایش پیدا می کند. با این حال مجموع نرخ استفاده از ظرفیت تولید، رشد چشمگیری نداشته است.

بیشتر بخوانید:

شروع تولید گسترده ی شرکت ملی نفت چین

جاسک؛ پایانه جدید صادرات نفت ایران به چین

اما نرخ فعالیت پالایشگاه‌های مستقل در قطب پالایش هاندونگ طی ماه گذشته روند نزولی نشان داد و میانگین نرخ اواخر ژوییه به ۶۳ درصد رسید که پایینترین سطح در سال میلادی جاری بود.

تحلیلگران انتظار دارند که مقابله پکن با سوءاستفاده از سهمیه‌های واردات و تاثیر قیمت‌های بالاتر نفت باعث شود رشد واردات نفت خام چین در سال ۲۰۲۱ به پایینترین سطح در دو دهه گذشته نزول کند.

چین در ژوئن سهمیه واردات پالایشگاه‌های غیردولتی را ۳۵ درصد کاهش داد و بعضی از پالایشگاه‌های کوچک سهمی دریافت نکردند.

در این بین، دولت مرکزی تحقیقاتی از آوریل در خصوص تجارت سهمیه های واردات انجام داد تا مازاد تولید سوخت که به سود پالایشگاه‌های دولتی لطمه زده است را کاهش دهد.

استان شاندونگ که اکثر پالایشگاه‌های مستقل در آن واقع شده اند، هفته گذشته تلاشها برای محدود کردن تولید ساخت را مضاعف کرد و دستور داد پالایشگاه‌های مستقل قول دهند که سهمیه های نفت را مبادله نخواهند کرد.

طبق آمار گمرکی، چین ۴.۶۴ میلیون تن فرآورده‌های نفتی در ژوییه صادر کرد که ۴۴.۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت اما نسبت به ژوئن ۲۸ درصد کمتر بود.

بر اساس گزارش رویترز، واردات گاز طبیعی به چین شامل LNG ماه میلادی گذشته به ۹.۳۴ میلیون تن رسید که بر مبنای سالانه ۲۷.۱ درصد افزایش داشت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *