همکاری مشترک رنوی فرانسه با جیلی چینی

یک‌سال از آخرین فعالیت شرکت رنو Renault فرانسه در بزرگترین بازار خودروی جهان می‌گذشت که این مجموعه روز دوشنبه اعلام کرد تصمیم به همکاری مشترک با شرکت جیلی Geely چین در خصوص تولید خودروهای هیبریدی دارد.

به گزارش تجارت ایران و چین، روز دوشنبه 18 مردادماه 1400 شرکت رنو Renault فرانسه از تجارت خود در چین و تشکیل یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک با گروه جیلی Geely خبر داده است. شرکت رنو فعالیت خود را در بزرگترین بازار خودروی جهان از سر می‌گیرد. گفتنی است این دو شرکت تصمیم به تولید خودروهای هیبریدی گرفته‌اند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری تسنیم و به نقل از رویترز منتشر شده، آمده است: این دو شرکت یک توافقنامه همکاری به منظور راه اندازی این شرکت مشترک امضا کردند که بر اساس آن خودروهای هیبریدی بنزینی-برقی با مارک رنو در چین با استفاده از فناوری، زنجیره های تأمین و تأسیسات تولیدی جیلی تولید و به فروش می رسند در حالی که رنو بر فروش و بازاریابی تمرکز می کند.

رویترز این طرح را روز دوشنبه با استناد به افراد آشنا با این موضوع گزارش کرد.

بیشتر بخوانید:

خودروهای چینی در بازار ایران چگونه قیمت گذاری می شوند؟

جولان خودروهای برقی در چین

در چارچوب این مشارکت، این دو خودروساز همچنین توافق کردند که شرایط را برای محلی سازی مشترک خودروهای هیبریدی برندLynk & Co متعلق به شرکت جیلی در کره جنوبی بررسی کنند. شرکت رنو بیش از دو دهه در حال تولید و فروش خودرو در کره جنوبی است.

این سرمایه گذاری مشترک در ابتدا بر چین و کره جنوبی متمرکز بود اما به احتمال زیاد برای پوشش بازارهای رو به رشد آسیایی نیز گسترش می یابد.

یکی از منابع آگاه گفت که جیلی و رنو همچنین در حال توسعه خودروهای کاملا برقی در این پروژه هستند.

 

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *