برگزاری نمایشگاه هنر معاصر و کلاسیک ایران در شانگهای

به مناسبت پنجاهمین سالگرد برقراری رابطه دیپلماتیک میان ایران و چین، نمایشگاهی از آثار هنری کلاسیک و معاصر ایرانی در چین برگزار شد.

به گزارش سایت تجارت ایران و چین، به مناسبت پنجاهمین سالگرد برقراری رابطه دیپلماتیک میان ایران و چین نمایشگاهی از آثار هنری کلاسیک و معاصر ایرانی در شانگهای چین برگزار شد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

نمایشگاه گفتمان هنر معاصر و کلاسیک ایران با هدف معرفی تمدن ایران موجب شد تا بازدیدکنندگان چینی با فرهنگ معاصر ایرانی آشنا گردیده و رابطه دوستانه دو کشور گسترش یابد.

این نمایشگاه 13 تا ۱۹ مرداد در مرکز هنری پاورلانگ در شانگهای برگزار گردید.

در این نمایشگاه 43 اثر از 30 هنرمند ایرانی شامل نقاشی، فرش، مجسمه‌ و هنر چیدمانی به نمایش درآمده و برای اولین بار ترکیبی از هنر کلاسیک و مدرن ایرانی به بازدیدکنندگان چینی عرضه شده است. هنرمندان ایرانی با ادغام هنر باستانی و معاصر ایران، تفسیر خود را از سنت و هنر معاصر ارائه نموده و در آثار خود را از تاریخ کشور و همچنین جاده ابریشم الهام گرفته و ترکیب هنر سنتی و مرن ایرانی را در معرض دید مخاطبان چینی قرار داده اند.

بیشتر بخوانید:

مهمترین نمایشگاه بین المللی واردات چین در پاییز 2021 برگزار می‌شود

یکصد و سی امین نمایشگاه کانتون در گوانجو برگزار می شود

رمضان پرواز سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ضمن تشکر از دست اندرکاران ایرانی و چینی این برنامه گفت: ایران و چین اشتراکات فرهنگی گسترده‌ای دارند؛ رابطه دوستانه این دو کشور به دوران جاده ابریشم برمی‌گردد و تعامل تجاری و فرهنگی میان آنها تا به امروز ادامه پیدا کرده است.

پرواز خاطرنشان کرد: به لطف طرح کمربند و جاده چین و برنامه مشارکت جامع راهبردی ۲۵ ساله، دوره جدیدی از همکاری و همبستگی بین ایران و چین آغاز شده است.

حسین بردبار، برگزار کننده این نمایشگاه ضمن تشکر از همراهی سرکنسولگری ایران در شانگهای با اشاره به این که هنر یکی از راه های اصلی برای برقراری ارتباط میان کشورهاست، گفت: این نمایشگاه با به نمایش گذاشتن هنر معاصر ایرانی، دیدگاه‌های واقعی هنرمندان ایرانی را به مردم چین نشان می‌دهد و این دو تمدن را در دنیای مدرن به هم نزدیک می‌کند.

جک شیا از دیگر دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه با تاکید بر اهمیت گسترش روابط دوستانه بین مردم دو کشور گفت: هنر بستر مناسبی برای ارتباط بین ملت ها است و برگزاری این قبیل رویدادهای هنری در چین موجب خواهد شد تا علاقمندان چینی هرچه بیشتر با تاریخ و فرهنگ ایران آشنا شوند.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی ایران، به عنوان پل میان غرب و شرق، این کشور را به تقاطع تمدن و منبع بزرگ هنر و اندیشه تبدیل کرده است و ایران یک میراث هنری غنی شامل نقاشی، بافت، معماری و میراث ناملموس از جمله شعر و شاعری دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *