چین از چه کشورهایی برنج وارد می‌کند؟

اس ام نوید، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع مشترک پاکستان و چین گفت: «چین یکی از مشتری‌های اصلی برنج پاکستان است. طی چهار سال اخیر، شاهد افزایش 244 درصدی محموله‌های صادراتی برنج به چین بوده‌ایم.»

به گزارش تجارت ایران و چین، وی طی گفت‌وگویی با نمایندگان شرکت‌های تجاری چینی گفت: «اگر اقدامات هدفمند صادراتی به چین ادامه یابند، بیش از 10 میلیون تن برنج به چین صادر خواهیم کرد.

او در ادامه افزود: «ترکیب جدیدی از انواع برنج‌های پاکستانی در حال گسترش هستند که هزینه کاشت و برداشت بسیار پایین‌تری نیز برای ما دارند.»

بیشتر بخوانید:

وی خاطرنشان کرد که موسسه تحقیقات برنج پاکستان، روش‌های جدیدی را برای کشت برنج از طریق «سیستم پخش» به جای کشت دستی ایجاد کرده است.

اس ام نوید با بیان این توضیحات اذعان داشت که اگر کشاورزان موفق به کاشتن 80 هزار گیاه در یک مزرعه شوند، تولید بیشتری خواهند داشت و هزینه‌ها تا 14 هزار روپیه به ازای هر هکتار زمین کاهش پیدا خواهند کرد.

داوود احمد، نائب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع مشترک پاکستان و چین اذعان داشت که روش جدید تولید برنج در پاکستان نه تنها هزینه کمتری به همراه دارد، بلکه  30 تا 35 درصد باعث صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود. او هم‌چنین خواستار آموزش‌های لازم به کشاورزان شد.

واردکنندگان چینی ترجیح می‌دهند به جای تایلند و ویتنام، برنج از پاکستان وارد کنند. البته، صنعت تولید برنج در پاکستان با چالش‌های خاص خودش همراه است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع مشترک پاکستان و چین نقش پل ارتباطی بین دولت پاکستان و کشاورزان جهت بهبود کیفیت تولید برنج را دارد. از طرف دیگر، این سازمان می‌تواند نظر تاجران چینی زیادی را در زمینه واردات برنج به خودش جلب کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *