چین به برداشت ذخایر نفت ادامه می‌دهد

با اینکه تولید پالایشگاهی چین به پایین‌ترین سطح خود در ماه ژوئیه رسیده است، این کشور همچنان به برداشت ذخایر نفت در ماه میلادی ادامه می‌دهد.

به گزارش تجارت ایران و چین، منابع خبری از برداشت ذخایر نفت چین در ماه میلادی خبر داده‌اند. این درحالی است که تولید پالایشگاهی چین در ماه ژوئیه به پایین‌ترین سطح رسیده است. کلاید راسل، مقاله‌نویس رویترز از آمار رسمی منتشر شده چین اینطور برداشت که این کشور در ماه ژوئیه احتمالا 223 هزار و 700 بشکه نفت از ذخایرش برداشت کرده است. این محاسبه بر اساس برآورد واردات نفت چین به علاوه تولید داخلی و کسر آن از تولید پالایشگاهی بوده است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط ایسنا منتشر شده، آمده است: این برآورد نشان می‌دهد که تولید پالایشگاهی چین حدود ۲۲۳ هزار و ۷۰۰ بشکه در روز بالاتر از مجموع آمار واردات و تولید داخلی نفت در ژوییه بوده است.

بیشتر بخوانید:

سخت گیری دولت چین نسبت به پالایشگاه های خصوصی

پالایشگاه های نفت چین، روزانه ۱۴.۸میلیون بشکه فرآوری می کنند

میزان ذخایر نفت استراتژیک و تجاری چین همواره هدف حدس و گمانه‌زنی بوده است زیرا پکن آمار مربوط به ذخایر نفت خود را منتشر نمی‌کند.

پالایشگاه‌های نفت چین سال گذشته از قیمت‌های بسیار ارزان بهره برداری کرده و تا ابتدای امسال حجم بالایی نفت وارد کردند. اما افزایش قیمت نفت در سه ماهه دوم روند خرید چین را آهسته کرد و در ماه ژوئن به رکورد پایین ۹.۷۷ میلیون بشکه در روز رساند. واردات چین در ژوییه بهبود یافت و به ۱۰.۰۷ میلیون بشکه در روز رسید با این حال همچنان پایین تر از میزان واردات در ژوییه سال ۲۰۲۰ بود که این کشور ۵۱.۲۹ میلیون تن نفت خریداری کرده بود.

تحلیلگران شامل شرکت ریستاد انرژی و شرکت ICIS برآورد می‌کنند که اقدام اخیر چین برای محدود کردن واردات و دریافت مالیات از پالایشگاه‌های خصوصی و همچنین قیمت‌های بالاتر نفت در سال میلادی جاری ممکن است باعث ثابت ماندن یا افزایش اندک واردات نفت چین در سال ۲۰۲۱ شود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، آماری که اوایل هفته جاری منتشر شد، نشان داد که تولید پالایشگاهی چین در ژوییه به پایین‌ترین سطح از ماه مه سال ۲۰۲۱ رسیده است که ناشی از کاهش تولید سوخت توسط پالایشگاه‌های خصوصی در پی اختصاص سهمیه واردات کمتر در نیمه دوم سال و ضعیف شدن حاشیه سود پالایش بوده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *