دولت چین کدام قابلیت شیائومی می میکس 4 را حذف کرد؟

شرکت شیائومی از حذف قابلیت ضد سرقت می میکس 4 به درخواست دولت چین خبر داده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، شیائومی در یک بیانیه رسمی از حذف قابلیت ضدسرقت می میکس 4 به درخواست دولت چین خبر داده است. گفتنی است این ویژگی حتی می‌تواند گوشی کاربر را بدون سیم‌کارت پیدا کند. این گروه از گوشی‌های هوشمند شیائومی در 19 مرداد 1400 با دوربین سلفی زیر صفحه نمایش و شارژ 120 وات رونمایی شد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط تسنیم منتشر شده، آمده است: دوربین ۲۰ مگاپیکسلی بخش جلویی می میکس 4 که در زیر صفحه‌نمایش جای گرفته است و شیائومی از آن با عبارت CUP (دوربین زیر پنل) یاد می‌کند، برجسته‌ترین مشخصه‌ی این پرچم‌دار به‌حساب می‌آید. البته می میکس 4 از جوانب دیگر نیز گوشی برجسته‌ای محسوب می‌شود.

پرچم‌دار شیائومی صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز ۶٫۶۷ اینچ OLED، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس، حداکثر ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد و از اسپیکر تقویت‌شده توسط هارمن کاردن استفاده می‌کند. شیائومی می میکس 4 همچون شماری از دستگاه‌های مدرن دیگر مجهز به فناوری باند فوق وسیع است.

بیشتر بخوانید:

عرضه جهانی شیائومی می میکس 4 و تبلت می پد 5 در بازار

رونمایی نسل دوم تلویزیون مستر TV شیائومی در چین

شیائومی در جریان برگزاری رویداد رونمایی می میکس 4 به حضور قابلیت ضد سرقت در این گوشی اشاره کرد؛ قابلیتی که طبق اعلام شیائومی باعث می‌شود کاربر بتواند گوشیِ گم‌شده‌ی خود را حتی در صورت درآوردن سیم‌کارت آن، پیدا کند. ظاهرا می میکس 4 سیم‌کارت مجازی در داخل خود دارد و به‌ لطف آن از پس چنین کاری برمی‌آید. برای ارائه‌ی امنیت بیشتر، دستگاه بدون گرفتن تأییدیه از کاربر، اجازه نمی‌دهد سیم‌کارت‌های دیگر به کار بیافتند.

گفته می‌شود نهادهای تنظیم مقررات چین با این قابلیت می میکس 4 موافقت نکرده‌اند و از نگاه آن‌ها این قابلیت با قوانین وضع‌شده سازگاری ندارد. Gizmochina می‌نویسد شیائومی در بیانیه‌ی خود اعلام کرده فناوری ضد سرقت می میکس «برای استفاده در دستگاه‌های موبایل تأیید نشده» است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *