شانگهای گران‌ترین شهر دنیا شد

پیش‌بینی می‌شود که چین تا سال 2028 به بزرگترین اقتصاد جهان تبدیل شود، اما سرمایه تجاری آن از الان هم مشخص است: شانگهای در حال حاضر گران‌ترین شهر جهان است.

اگر قصد خرید در این شهر را داشته باشید، باید پول هنگفتی کنار بگذارید. هزینه شام، وکیل و پروازهای تجاری از جمله گزینه‌های لاکچری در شانگهای به شمار می‌روند. طبق آمار به دست آمده، هزینه بیمه درمانی در مقایسه با شهرهایی مثل لندن و نیویورک پایین‌تر است.

اما می‌خواهیم فراتر از آمار و ارقام با شما صحبت کنیم. شانگهای گران‌قیمت‌ترین شهر دنیا است، چون افراد بسیار ثروتمندی در آنجا زندگی می‌کنند. شانگهای رتبه ششم بیشترین ساکنین میلیاردر را به خود اختصاص داده است. همه‌گیری کووید19 باعث شد تجارت الکترونیک و صنعت داروسازی رونق روافزونی بگیرد. چندین برند از غول‌های اقتصادی شانگهایی در این دو حوزه فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید:

به گزارش تجارت ایران و چین، اخیراً در حوزه مد بسیار در شانگهای سرمایه‌گذاری شده است. تنها برای امسال، 49 مرکز خرید با وسعت 30 هزار متر مربع در شانگهای افتتاح خواهند شد.

از نظر بسیاری از کارشناسان، شانگهای یکی از مقاصد جذاب برای تفریح و تجارت است. شانگهای در قرن 21 تبدیل به همان ابرشهری خواهد شد که نیویورک و سان فرانسیسکو در قرن 20 و لندن و پاریس در قرن 19 بودند.

بعد از شانگهای، شهرهای هنگ کنگ، توکیو، موناکو و تایپه به ترتیب جزء شهرهای گران‌قیمت دنیا هستند. همان طور که مشاهده می‌کنید، چهار شهر از پنج شهر گران‌قیمت دنیا در آسیا قرار دارند.

از سوی دیگر، شهرهای ایالات متحده و اروپا، به دلیل مهاجرت ساکنان ثروتمندشان به روستاها در سال گذشته، ارزان شده‌اند. بازارهای اصلی املاک و مستغلات در لندن و نیویورک سال گذشته با مشکل مواجه شدند، زیرا خریداران ثروتمند به مراتع کوچ کردند. در نتیجه، هر دو شهر نسبت به یک سال قبل ارزان‌تر هستند. این روند در چین و سایر کشورهای آسیایی کاملاً برعکس بوده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *