10 حقیقت جالب درمورد شیائومی که نمی‌دانستید

از ظهور نوکیا گرفته تا گوشی‌هایی مانند سامسونگ و آیفون؛ بدون شک، برند‌های جدید وارد صحنه شده‌اند که برخی با موفقیت توانسته‌اند برای خود نامی دست‌وپا کنند. در این میان برند شیائومی از آن دست برندهایی است که توانست در مدت زمان کوتاهی به شهرت فراوان برسد.

به گزارش تجارت ایران و چین، درست است که محصولات شیائومی مقرون‌به‌صرفه هستند، اما خود این برند، اسم و رسم کمی ندارد. در ادامه، به 10 حقیقت شگفت‌انگیز درمورد شیائومی اشاره می‌شود که دانستن آنها خالی از لطف نخواهد بود:

1- نام این شرکت: شیائومی در لغت به معنای ارزن و برنج است. این یعنی شیائومی در ابتدا اهداف کوچک را مدنظر قرار داده بود. واژه «می» به تنهایی یعنی: مأموریت غیرممکن. شرط می‌بندیم که این نکته را نمی‌دانستید!

2- اپل چینی: اکثر طرح‌های شیائومی از نظر ظرافت، سادگی و مینیمالیسم به طراحی‌های اپل شباهت دارند. شاید تاکنون نمی‌دانستید که شیائومی نیز همچون اپل، تلویزیون تولید می‌کند!

بیشتر بخوانید:

3- عروسک نمادین: عروسک نمادین شیائومی، خرگوشی به نام «میتو» است که کلاه روسی به سر و کراوات قرمز به گردن دارد.

4- فروشگاه حضوری: شیائومی در هیچ نقطه‌ای از جهان به جز چین و اخیراً در سنگاپور، فروشگاه حضوری ندارد. این شرکت، معمولاً محصولاتش را به صورت آنلاین به فروش می‌رساند. بدین ترتیب، بسیاری از هزینه‌های فروش برای شیائومی کاسته می‌شود.

5- تبلیغات: شیائومی همچنین از هیچ کانال سنتی تبلیغاتی استفاده نمی‌کند. مثلاً در سریال یا فیلمی دیده‌اید که از محصولات شیائومی برای تبلیغ استفاده شود؟ همه هنوز در تعجب‌اند که چگونه شیائومی اینقدر زود به شهرت رسید!

6- رابطه با گوگل: سه تن از مدیران ارشد اسبق گوگل، اکنون در شیائومی فعالیت می‌کنند.

7- فناوری دوربین: ظاهراً دوربین‌های شیائومی دارای نوعی فناوری داخلی هستند تا شما را جذاب‌تر نشان دهند.

8- مقر بین‌المللی شیائومی در سنگاپور قرار دارد.

9- رکورد جهانی گینس: شیائومی در عرض دو ثانیه موفق به فروش 15 هزار گوشی هوشمند Mi3 در هند شد. شیائومی در سال 2014، با فروش 2.1 میلیون گوشی هوشمند، رکورد جهانی گینس را به نام خود ثبت کرد.

10- لوگوی منحصربه‌فرد: لوگوی شیائومی یک کلمه پنهان در خود دارد. وقتی آرم شیائومی را وارونه می‌کنید، می‌توانید این کلمه را پیدا کنید. این واژه احتمالاً شبیه کاراکتر چینی “心”  است که در انگلیسی، «قلب» معنا می‌دهد.

تحریریه تجارت ایران و چین آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. تجارت ایران و چین تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “10 حقیقت جالب درمورد شیائومی که نمی‌دانستید

  1. Hassan گفته:

    من این گوشی رو به تازگی خریدم ازش راضیم یک مشکلی که من دارم اینه که صدای مخاطب قطع میشه ویا خوب شنیده نمیشه تمامی گزینه ها رو بررسی کرد اگه کسی راهی بلده اطلاع برسونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *