چین: “دموکراسی ثابت و تعیین شده معنی ندارد”

در پی تصرف افغانستان توسط طالبان، این اتفاق بازتاب‌های متفاوتی در جهان داشته است، وزیر امورخارجه چین نیز در این خصوص نکاتی را بیان کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، هوا چونینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره سلطه طالبان بر افغانستان گفت: دموکراسی تحمیلی از خارج نمی‌تواند بادوام و مستحکم باشد. هرکشوری دموکراسی تعریف‌شده خود را دارد و پیاده کردن آن بر منطقه دیگر اثرات زیان‌باری به وجود می‌آورد. دموکراسی دستوری، ثابت و تعیین شده معنی ندارد.

بیشتر بخوانید:

۲۱۰ شهروند چینی از افغانستان، راهی خانه شدند

برجام و اوضاع افغانستان؛ محور بحث روسیه و چین

در گزارشی که توسط ایسنا و به نقل از اسپوتنیک منتشر شده، آمده است: هوآ چونینگ تصریح کرد همانطور که نوشیدن روزانه شیر سرد برای معده زیان دارد و با معده چینی ها سازگاری ندارد و چینی ها این کار را نمی‌کنند، و یا مثلا آمریکایی ها نمی توانند به سبک چینی ها غذا بخورند، و هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند، به همان شکل باید دانست که دموکراسی هم شرایط خاص خود را دارد، و نمی تواند یک نسخه مشابه در مناطق مختلف داشته باشد. باید دانست که دموکراسی مثلا نوعی نوشیدنی نیست که بتوان با طرز تهیه واحد در اقصی نقاط دنیا توزیع کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود حق تعیین تعریف دموکراسی و میزان دموکراتیک بودن کشورها چیزی نیست که در انحصار آمریکا و متحدانش باشد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *