باخت تسلا از تولیدکنندگان خودروهای برقی در چین

چین با هدف کاهش آلودگی هوا و نجات محیط‌زیست، اقدام به تولید و فروش خودروهای برقی کرده که آمارهای فروش این خودروها نشان از علاقه تمایل مردم چین به این نوع خودروها دارد.

به گزارش تجارت ایران و چین، با تمایل افراد به سمت استفاده از خودروهای برقی و نجات زمین فروش این گروه از خودروها در چین رو به افزايش است. به‌طوری که تسلا یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده خودرو از آن عقب ماند. گفتنی است فروش انواع خودروهای برقی در چین در ماه ژوئیه سال 2021 نسبت به مدت مشایه سال گذشته 164 درصد رشد داشته است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خودروتک و به نقل از سایپانیوز منتشر شده، آمده است: رقم فروش در این مدت ۲۷۱ هزار دستگاه بوده که ۱/ ۰ کل فروش خودروهای سواری در چین از ژانویه تا ژوئیه است.در ضمن بر اساس همین آمار، تعداد کل خودروهای تحویل شده در ۷ ماه سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته و رقم فروش ماه ژوئیه به ۹/ ۱میلیون دستگاه رسیده است.

از بین رقبای مهم خودروهای برقی در چین، تسلا با وضعی شبیه به کم خونی مواجه است.این خودروساز با تبلیغات منفی شدیدی در رسانه‌های چینی مواجه شده که اکثر آنها به خاطر شکایت‌ها و اتهام‌های مشتریان درباره مشکلات کیفی است.از طرفی، حکومت چین هم از تردد خودروهای تسلا به خاطر داشتن دوربین، در خیلی از اماکن جلوگیری می‌کند و می‌گوید اطلاعاتی که این دوربین‌ها ثبت می‌کنند، به امنیت ملی لطمه می‌زنند.

بیشتر بخوانید:

چین؛پناهگاه امن خودروهای برقی

شرکت هوآوی تا سال 2025 خودروی بدون راننده می سازد؟

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط انجمن خودروی سواری چین، در ماه گذشته تسلا فقط ۸.۶۲۱ دستگاه خودرو فروخت که نسبت به ماه قبل از آن ۶۹ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد کاهش داشته است.این نخستین افول فروش تسلا بعد از گشایش کارخانه گیگافکتوری در شانگهای چین از ژانویه سال ۲۰۲۰ است.سال گذشته مدل ۳ تسلا پرفروش‌ترین خودروی برقی در چین شده بود.البته در ماه ژوئیه ۲۴.۳۴۷ تسلای ساخت چین به بازار اروپا صادر شد.بازیگران اصلی خودروهای برقی در چین و همچنین خودروسازان جهانی در حال رقابت در این بازار، بر تلاش‌های خود افزوده‌اند تا تسلا را از تخت پادشاهی پایین بکشند. انواعی از برندها و شرکت‌ها در حال عرضه محصولات جدید در این بازار هستند.

شرکت خودروسازی بی‌وای دی که وارن بافت[غول دنیای سهام در آمریکا] سهامدار و پشتیبان آن است، زودتر از بقیه خودروسازان به عرضه خودروهای برقی در چین پرداخته است.این خودروساز در ماه ژوئیه موفق شد فروش خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ برابر کرده و به رقم ۵۰.۴۹۲ برسد.در همین مدت، شرکت خودروسازی سپنگ Xpeng و لی اتو Li Auto رکوردهای خود را شکستند و به ترتیب به ارقام فروش ۸.۰۴۰ و ۸.۵۸۹ دستگاه رسیدند.نیو در ماه ژوئیه از رقبا کمی عقب افتاد و ۷.۹۳۱دستگاه خودرو فروخت.نیو NIO‌ تمرکز خود را روی بازار خودروهای برقی هوشمند ممتاز در بازار چین قرار داده است.با وجود مسائل ابهام آمیزی که در زنجیره تامین به وجود آمده، نیو پیش بینی کرده در فصل سوم سال ۲۰۲۱ بین ۲۳ تا ۲۵ هزار خودروی برقی تحویل خواهد داد.گروه خودروسازی فولکس واگن نیز که محصولات برقی خود را با پلت‌فرم مبتنی بر معماری MEB‌ با پیشوند ID‌ تولید می‌کند، در مقایسه با شروع کند ابتدایی، در حال رشد سریع است.دو جوینت‌ونچر چینی FAW‌ و SAIC‌ با فولکس در چین موفق به تحویل یک هزار و ۸۰۰ دستگاه محصول برقی شده‌اند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *