فروش فوق‌ العاده “نیو” در عرضه اسکوتر برقی

با اینکه تنها سه سال از تاسیس شرکت نیو می‌گذرد، این مجموعه توانست در این مدت در تولید اسکوترهای برقی در چین فروش فوق‌العاده داشته باشد.

به گزارش تجارت ایران و چین،  شرکت Niu Technologies  که از سال 2014 شروع به تولید اسکوتر برقی در چین کرد توانست در مدت سه سال علاوه بر سودآوری، ضررهای ناشی از پاندمی کرونا را نیز جبران کند. دفتر مرکزی این شرکت در چانگژو چین است که موفق به دریافت 125 میلیون دلار سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر در چند دور بودجه، به رهبری شرکت سرمایه‌گذاری GGV Capital شد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط دنيای اقتصاد و به نقل از CNBC منتشر شده، آمده است: شرکت نیو دوشنبه گذشته اعلام کرد درآمد سه ماه دوم این شرکت در چین و خارج از آن بالغ بر ۵/ ۴۶‌درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و به ۷/ ۹۴۴ میلیون یوآن‌(۱۴۶ میلیون دلار) رسیده است و پیش‌بینی می‌شود رشد آن در سه ماه سوم بهتر هم باشد یا نهایتا در همان حد بماند. یان لی، مدیرعامل این شرکت روز سه‌شنبه در برنامه Squawk Box Asia در مصاحبه با CNBC اظهار کرد: ما شاهد این هستیم که بازار چین از نظر مصرف اسکوتر برقی واقعا رشد کرده است و مشاهده می‌کنیم که فروش در حدود نیمی ‌از سه ماه‌ سوم، به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این شرکت همچنین در حال برنامه‌ریزی برای توسعه سریع خود است. نیو پیش‌بینی می‌کند که بیش از ۳۰۰ فروشگاه در چین در سه ماه سوم افتتاح کند، در حالی که ۴۵۰ فروشگاه در فصل دوم سال جاری اضافه شده است. اسکوتر برقی معمولا به عنوان یکی از وسایل حمل‌ونقل سبز در نظر گرفته می‌شود و سازندگان هم روی این ویژگی مانور می‌دهند، اما یک اسکوتر برقی برای کسانی که در داخل شهر حرکت می‌کنند، ایده‌آل است که فاصله بین خانه و دفتر کار زیاد نباشد. اسکوتر برقی برای مسافت‌های بسیار طولانی نیست، زیرا شارژ آن مسافت بیشتر از ۳۰ تا ۴۰ مایل را ساپورت نمی‌کند. علاوه بر این، شما نیاز به یک حمل‌ونقل جایگزین در روزهای بارانی دارید، چرا که اسکوتر برقی ضد آب نیست. از طرف دیگر این وسایل نقلیه بسیار ارزان‌تر از خودرو هستند و به گاز و بنزین نیاز ندارند. آنها با باتری کار می‌کنند که باید هر بار چند ساعت شارژ شوند.

 

بیشتر بخوانید:

چین؛پناهگاه امن خودروهای برقی

اکس پنگ، رقیب تسلا خودروی پرنده ساخت

سود در حال افزایش

نیو هفته گذشته گفت با رشد ۴/ ۵۳‌درصدی در درآمد خالص تعدیل شده خود در سه ماه‌ دوم مواجه شد، این در حالی است که این شرکت ۶/ ۱۱۰میلیون یوآن (۱/ ۱۷میلیون دلار) در نیمه اول امسال به دست آورده است. این میزان درآمد، در مقایسه با ۱/ ۴۹میلیون یوآن در مدت مشابه سال گذشته، در زمان اوج همه‌گیری کرونا در چین و بیش از ۷/ ۶۸ میلیون یوآن گزارش شده برای دوره مشابه در سال ۲۰۱۹، افزایش یافته است. همچنین این شرکت ضرر خالص تعدیل شده ۴/ ۴۶ میلیون یوآنی را در نیمه اول سال ۲۰۱۸ گزارش کرده بود. از طرف دیگر پس از انتشار سود، ارزش سهام شرکت نیو یک‌شبه ۶/ ۴‌درصد بالاتر بسته شد. این سهام نسبت به سال گذشته حدود ۲۰‌درصد کاهش یافته است، اما از زمان عرضه عمومی ‌در بازار سهام نزدک در ماه اکتبر ۲۰۱۸، بالغ بر ۱۴۷‌درصد افزایش یافته و ارزش بازاری آن ۷/ ۱ میلیارد دلار است.

 

چالش‌های حمل‌ونقل بین‌المللی

نیو اظهار کرد در خارج از کشور ۸/ ۳۴‌درصد اسکوتر بیشتری در سه ماه دوم نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل فروخته است، اما ۶۹۸۰ دستگاه فروخته شده به کشورهای دیگر هنوز بخش کوچکی از ۲۴۶‌هزار اسکوتری است که نیو گفته در چین فروخته است؛ بازاری که فروش آن نیز بسیار سریع‌تر رشد داشته و ۸/ ۵۸‌درصد سالانه بوده است. لی در تماس با تحلیلگران تاکید کرد به دلیل اختلالات ناشی از ویروس کرونا در کانال‌های حمل‌ونقل جهانی، نیو تقریبا ۴هزار سفارش عقب افتاده دارد که در سه ماه دوم نیز نمی‌تواند آنها را عرضه کند. این مطلب بر طبق ادعای وب‌سایت StreetAccount است. وی خاطرنشان کرد که واردکنندگان در اروپا و ایالات متحده منتظر کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل هستند که از ۱۵۰دلار برای هر اسکوتر به ۴۵۰دلار افزایش یافته است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *