بزرگترین مزارع بیت کوین متعلق به کدام کشورها است؟

سرمایه‌گذاران زیادی از زمان رونق رمزارزها (ارزهای دیجیتال) با بیت‌کوین آشنا شدند و از آن به عنوان بازاری برای سرمایه‌گذاری خود استفاده کردند.

به گزارش تجارت ایران و چین، با رونق گرفتن رمزارزها (ارزهای دیجیتال) استخراج بیت‌کوین آغاز شد و به همین صورت سرمایه‌گذاری در آن شدت گرفت. سرمایه‌گذاران زیادی روی ارزش بیت‌کوین حساب باز کردند. با افزایش ارزش اين رمزارز و عبور آن از 50 هزار دلار انگیزه افراد برای سرمایه‌گذاری بیشتر از قبل شد. مزارع استخراج بیت‌کوین در سراسر جهان وجود دارد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری آنا منتشر شده، آمده است: استخراج بیت کوین فرآیندی است که توسط «ماینرها» (متخصصان نرم‌افزار) انجام می‌شود؛ کسانی که مسائل پیچیده ریاضی را برای تأیید تراکنش‌های شبکه حل می‌کنند. به این ترتیب آنها شبکه را ایمن می‌کنند و بیت کوین های جدیدی را کشف می‌کنند. آنها نه‌تنها بیت کوین را در دسترس قرار می‌دهند، بلکه امنیت کلی شبکه را نیز بررسی می‌کنند. برای انجام این کار، ماینرها با هر تراکنش جدیدی که به شبکه اضافه می‌شود، پاداش بلوک دریافت می‌کنند. البته این امر شامل حال ماینرهای فردی نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

تشدید محدودیت ها، عامل ترک ماینرها از چین

ایجاد محدودیت برای استخراج بیت کوین در چین، باز هم سبب ریزش شد

اما شرایط به‌گونه‌ای نیست که بتوان به‌صورت غیراصولی و همیشگی بیت کوین استخراج کرد. «هاوینگ بیت کوین» اتفاقی است که در آن پس از استخراج ۲۱۰ هزار بیت کوین پاداش استخراج به نصف کاهش می‌یابد. این رویداد براساس قوانینی از پیش تعیین‌شده اتفاق می‌افتد. هاوینگ بیت کوین، به عقیده بسیاری از افراد منجر به افزایش قیمت می‌شود. این رویداد هر چهار سال یک‌بار اتفاق می‌افتد و آخرین بار در ماه می سال ۲۰۲۰ رخ داد. عامل دیگری که استخراج را برای ماینرها مشکل می‌کند این واقعیت است که قدرت محاسبات جمعی در شبکه بلاک چین در حال افزایش است. بنابراین، تنها راه موفقیت کار با قدرت محاسباتی عظیم است. ازاین‌رو نیاز به مزارع بیت کوین بیش‌ازپیش برجسته شده است. یک مزرعه بیت کوین درواقع یک انبار با تمام تجهیزات و رایانه‌های موردنیاز برای استخراج است.

در ادامه به کشورهایی که بزرگ‌ترین مزارع بیت کوین جهان (به‌استثنای چین) را در اختیار دارند، می‌پردازیم. (چراکه چین برخلاف فشار دولت و بانک مرکزی‌ برای جمع‌آوری و تعطیل‌کردن مزارع ماینینگ، همچنان بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین کانون استخراج بیت کوین در جهان است).

ایسلند

این کشور جزیره‌ای کوچک، دارای نیروگاه‌های برق‌آبی و زمین‌گرمایی است که انرژی مقرون‌به‌صرفه را به‌وفور ایجاد می‌کند و به همین دلیل استخراج‌کنندگان بیت کوین را جذب می‌کند. تجهیزات استخراج ارزهای دیجیتال فقط به انرژی نیاز ندارد، بلکه به محیط خنک‌کننده نیز نیاز دارد که ایسلند برای این منظور بسیار مناسب است. ایسلند دارای ظرفیت فناوری قوی، سرمایه‌گذاری خطرپذیر و محیطی با مقررات دوستانه است، که ایسلند را به مکانی عالی برای استخراج رمزارزها تبدیل می‌کند.

گرجستان

گرجستان در اروپای شرقی که میزبان شرکت بزرگ ماینینگ «بیت فیوری» (Bitfury) و دیگر مزارع ماینینگ است، اسم‌ورسمی در این حوزه به دست آورده است. این کشور دارای هزینه‌های پایین برق، قوانین مالیاتی مطلوب و نوآوری‌های تکنولوژیکی قوی است که به‌عنوان مشوق ماینرها عمل می‌کند.

کانادا

نیروگاه‌های برق‌آبی ایالت کِبک با انرژی خود ماینرها را به خود جذب می‌کنند. برای مثال پس از اینکه چین استخراج ارزهای دیجیتال و بیت کوین را ممنوع کرد، بسیاری از استخراج‌کنندگان چینی بیت کوین برای ادامه فعالیت، پایگاه خود را به کانادا منتقل کردند.

کانادا همچنین دارای آب و هوای سرد و مقررات دوستانه است که برای چینی‌ها امتیاز اضافی محسوب می‌شود.

ایالات‌متحده

برخی ایالت‌ها در آمریکا مانند لوئیزیانا، آیداهو، واشنگتن، تِنِسی و آرکانزاس انرژی مقرون‌به‌صرفه‌ای را ارائه می‌دهند. باوجود سردرگمی در چارچوب قانونی، استخراج بیت کوین کمتر شامل مقررات شده است. با این حال، ایالات‌متحده مکانی عالی برای سودآوری از استخراج بیت کوین است.

سوئیس

دهکده «لینتال» واقع در شرق سوئیس یکی از قدیمی‌ترین مزارع استخراج بیت کوین در جهان است. استخراج بیت کوین در این منطقه از سال ۲۰۱۶ آغاز شد. در ابتدا این مزرعه در شهر زوریخ قرار داشت، اما به دلیل گران بودن برق، استخراج بیت کوین به این روستای کوچک منتقل شد. آب و هوای خنک کشور سوئیس از گرم شدن بیش‌ازحد تجهیزات جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود عمل استخراج راحت‌تر انجام شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *