سه شهر مهم تجاری چین برای صادرات و واردات

هر کسی که در حوزه صادرات و واردات با چین سرمایه‌گذاری کرده است، به خوبی می‌داند که چینی‌ها تمایل به واردات کالای ارزان قیمت دارند. اما این همه چیز نیست! اگر می خواهید تجارت با چینی‌ها همیشه برای تان سودمند باشد، باید در شهرهای مناسبی سرمایه گذاری کنید.

طبیعی است که اگر دست روی شهر بهتری برای تجارت بگذارید، محصولات مناسب‌تر و باکیفیت‌تری نصیب‌تان می‌شود. کارشناسان تجارت ایران و چین در ادامه، به معرفی سه شهر مهم تجاری چین می‌پردازند:

1- شانگهای

شانگهای بزرگترین شهر چین و از همه نظر، بهترین حساب می‌شود. در واقع، بیشترین تولید ناخالص داخلی در چین از شانگهای است. بعلاوه، شانگهای دارای بهترین بندر بین‌المللی برای تجارت است.

شانگهای بهترین شهر برای واردات کالا است. بازار تجارت در شانگهای همیشه در حال رشد است.

شانگهای به سه دلیل در تجارت موفق شده است:

  • وضعیت جغرافیایی مناسب
  • تبدیل شدن به منطقه تجاری آزاد
  • داشتن فرهنگ گوانکسی

2- پکن

پایتخت چین، شهر فرهنگ و میراث چینی است که 6 آثار باستانی جهانی به نام خود دارد. از برنامه‌های تشخیص چهره گرفته تا برنامه‌های پرداخت نقدی فوری، پکن شهری است که در همه چیز عجله دارد. بدین ترتیب، پکنی‌ها مشتاقانه منتظر ایجاد کسب و کار جدید هستند.

در پکن، در عرض یک هفته مجوز تجارت صادر می‌شود. در هر 5 ناحیه از پکن، ایستگاه‌هایی وجود دارند که امکان ثبت‌نام آنلاین را فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

در زمینه ثبت ملک، باید ادارات مالیاتی، معاملاتی و دیگر موارد به صورت جداگانه ارتباط داشته باشید. اما اخیراً کار راحت شده و برای ثبت ملک می‌توان از طریق پورتال آنلاین اقدام کرد.

پکن مشوق سرمایه‌گذاران خارجی نیز است. به عنوان مثال، مسئولان این شهر قوانین سخت‌گیرانه برای خارجی‌ها را کم کرده‌اند و حتی به راحتی اقامت می‌دهند.

3- گوانگجو

از زمان سلسله چی، این شهر، قطب حمل‌ونقل تجاری چین بوده است. اخیراً تجارت بین‌المللی در گوانگژو افزایش یافته است. از آنجا که مسئولان این شهر خواهان رشد صنعتی و کشاورزی گوانگجو هستند، رابطه خوبی با تجار خارجی برقرار می‌کنند.

تحریریه تجارت ایران و چین آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. تجارت ایران و چین تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *