نوآوری در صنعت حمل و نقل چین تا سال 2035

با اقدامی از سوی وزارت حمل و نقل چین (MOT) و وزارت علوم و فناوری طرحی با هدف توسعه و نوآوری در صنعت حمل و نقل تا سال 2035 در چین منتشر شد.

به گزارش تجارت ایران و چین، نهادهای دولتی چین در جهت توسعه و رفع مشکلات صنعت حمل و نقل و متکی بودن این کشور در این بخش تا سال 2035 در اقدامی تازه طرح فناوری کلان خود را در این زمینه منتشر کرده‌اند. این تصمیم توسط وزارت حمل و نقل چین (MOT) و وزارت علوم و فناوری گرفته شده است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شده، آمده است: وزارت حمل و نقل کشور چین دیروز اعلام کرد که چین برای ارتقای توسعه علم و فناوری در بخش حمل و نقل، با هدف مشکلات کلیدی که مانع توسعه این بخش می‌شوند، دستورالعملی را صادر کرد که این دستورالعمل به طور مشترک توسط وزارت حمل و نقل و وزارت علوم و فناوری صادر شده است و هدف چین را تسلط بر فناوری‌های کلیدی در بخش حمل و نقل تا سال 2035 نشان می‌دهد.

“سان‌ونجیان” سخنگوی وزارت حمل و نقل چین روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این سند بر پیشرفت‌هایی در زمینه مشکلات کلان در بخش حمل و نقل تاکید می‌کند و هدف خود را برای دستیابی به خودکفایی در فناوری‌های کلیدی تا تاریخ مورد نظر تعیین می‌کند.

بیشتر بخوانید:

سرمایه‌گذاری استان گوانشی در بخش حمل و نقل

گوانجو، شنزن و شیامن در فهرست شهرهای حمل و نقل بار سبز چین

پل‌ها، جاده‌ها،‌ بنادر و راه‌آهن‌های سریع چین به عنوان بخش‌های مختلف حمل و نقل چین با پشتیبانی‌ فناوری، جهش‌‌های بزرگی را تجربه کرده است اما کاستی‌هایی مانند تحقیقات بنیادی و فناوری‌های پیشرفته همچنان وجود دارد.

این طرح در کوتاه‌مدت تا سال 2025 مطالعات اساسی و کاربردی در زمینه حمل و نقل انجام می‌دهد و تقویت خواهد شد و در هدف بلندمدت که تا سال 2035 محقق می‌شود، قابلیت‌های تحقیقات بنیادی و نوآوری‌های جدید در این بخش به طور کامل افزایش می‌یابد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *