نقش سازمان همکاری شانگهای در رشد اقتصادی تاجیکستان

یک منبع رسمی در تاجیکستان از نقش مهم کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در رشد و توسعه اقتصاد این کشور خبر داده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، “ذوقی ذوقی‌زاده” وزیر توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان اعلام کرد کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای سهم 61 درصدی در تجارت خارجی این کشور داشته‌اند که این مسئله به رشد و پیشرفت اقتصادی تاجیکستان کمک زیادی کرده است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری فارس منتشر شده، آمده است: وی این سخنان را در همایش اقتصادی سازمان همکاری شانگهای با موضوع تقویت همکاری در زمینه اقتصاد دیجیتالی، تجارت الکترونیکی و نوآوری ابراز داشت و از روسیه، چین، قزاقستان و ازبکستان به عنوان شرکای اصلی تجاری این کشور نام برد.

اظهار شد که منطقه «شانگهای» به مرکز جذب تجارت جهانی و فرآیند مالی تبدیل شده و بازار بزرگی برای تولیدکننده و مصرف‌کنندگان کالا و خدمات است که فرصت‌های گسترده‌ای را برای گسترش تجارت متقابل ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای محقق خواهد شد ؟

ایران نهمین عضو دائم پیمان شانگهای می شود

در سال‌های اخیر این منطقه اگر چه به پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه توسعه اقتصاد دیجیتالی، تجارت الکترونیکی و نوآوری نایل شده، اما هنوز هم فرصت‌های زیاد استفاده نشده در این زمینه وجود دارند.

ذوقی زاده تدوین برنامه اقدام برای افزایش سهم اقتصاد دیجیتالی، اجرایی پروژه‌های مشترک، پارک‌های فنی و فناوری‌های دیجیتالی با کمک انجمن بین بانکی شانگهای، از جمله در مناطق آزاد تجاری، آموزش متخصصان حرفه‌ای در زمینه فناوری‌های اطلاعاتی، توسعه زیرساخت‌های اقتصادی دیجیتالی و تسهیل روند تجارت در فضای شانگهای را تصویب کرد.

به گفته وی، تجارت الکترونیک حدود 20 درصد تجارت جهانی را تشکیل می‌دهد و بنابر اعتقاد متخصصان این حوزه تا سال 2025 تا 25 درصد افزایش می‌یابد.

در پایان این همایش، وزیر توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان ابراز اطمینان کرد که در آینده یک اتحادیه تکنولوژیکی و تولیدی کامل بین کشورهای عضو بانک، ایجاد می‌شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *