سود عجیب شرکت های چینی در هفت ماه نخست سال 2021

در یک گزارش رسمی نشان داده شده شرکت‌های چینی سود عجیبی را در 7 ماه نخست سال جاری تجربه کرده‌اند.

به گزارش تجارت ایران و چین، بنا به اعلام رسمی از اداره ملی آمار چین که روز جمعه 5 شهریور 1400 منتشر شده شرکت‌های تجاری و صنعتی این کشور در هفت ماه نخست سال 2021 سود قابل توجهی داشتند. به این ترتیب سود شرکت‌های دولتی نسبت به سال قبل 92.1 درصد بوده است. گفتنی است این بنگاه‌ها در این مدت سود خود را ۲.۷۹ تریلیون یوان- معادل ۴۳۰ میلیارد دلار – به ثبت رساندند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

گزارش های رسمی اداره ملی آمار چین حکایت از آن دارد که شرکت های دولتی این کشور در ۷ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ توانستند با رشدی عجیب سود عملیات تجاری و صنعتی خود را نسبت به سال قبل صدها میلیارد دلار افزایش دهند.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری چینی «شینهوا» تازه ترین گزارش از عملیات تجاری و صنعتی این کشورها اعلام کرد و براساس داده های اداره ملی آمار چین که روز جمعه منتشر شد، مجموع سود شرکت های دولتی چین نسبت به سال قبل ۹۲.۱ درصد افزایش داشته است. این بنگاه ها در ۷ ماه نخست سال ۲۰۲۱ سود خود را ۲.۷۹ تریلیون یوان- معادل ۴۳۰ میلیارد دلار – به ثبت رساندند.

  • در گزارشی که توسط تحریریه و به نقل از شینهوا منتشر شده، آمده است: وزارت دارایی چین اعلام کرد: در این دوره شرکت‌های تحت مالکیت دولت که تحت مدیریت مرکزی واحدی قرار دارند سود خود را نسبت به سال قبل ۸۸.۸ درصد افزایش دادند و مبلغی بیشتر از ۱.۸۵ تریلیون یوان را اعلام را کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

صادرات محصولات دریایی ایمن سرماسازان جنوب به چین

رشد صادرات و واردات استان جیانگشی در نیمه نخست سال 2021

مجموع درآمدهای سالانه آن ها نیز ۲۴.۶ درصد افزایش داشته و به رقم ۴۱.۴۴ تریلیون یوان رسیده است. درآمد شرکت‌های دولتی تحت مدیریت مرکزی هم افزایش ۲۴.۹ درصدی را به ثبت رساند و رقم آن ۲۳.۲۸ تریلیون یوآن اعلام شد.

بر اساس این اطلاعات، در پایان ماه جولای (ماه هفتم سال ۲۰۲۱) نسبت بدهی به دارایی شرکت‌های دولتی چین به ۶۴.۳ درصد رسید که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۰.۲ درصد کاهش داشته است.

در همین ارتباط سود صنعتی چین نیز در بازه زمانی ژانویه تا جولای سال جاری بیشتر از ۵۷ درصد رشد داشته است. طبق داده‌های اداه ملی آمار چین میزان سود صنعتی این کشور معادل ۷۵۶ میلیارد دلار بوده است. بررسی میانگین نرخ رشد صنعتی چین در مقایسه با هفت ماهه نخست سال ۲۰۱۹ حکایت از آن دارد که پکن در دو سال گذشته به صورت میانگین رشد ۲۰.۲ درصدی را تجربه کرده است.

سود صنعتی چین تنها در ماه جولای نسبت به سال قبل از آن ۱۶.۴ درصد افزایش داشته است.

این داده‌ها تنها شامل شرکت‌هایی می‌شود که درآمد سالانه آن‌ها بیشتر از ۲۰ میلیون یوآن اعلام شده است. در این میان سود صنعت معدن در سال جاری ۴۸۱ میلیارد یوان معادل ۱۴۵ درصد افزایش داشت.

«ژو هونگ» یک کارشناس ارشد آمار در موسسه NBS اظهار داشت افزایش سود بخش صنعت بیشتر از ۷۰ درصد نسبت به قبل از شیوع کووید ۱۹ رشد داشته است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *