اقدام چین برای جلوگیری از اعتیاد به بازی‌ های رایانه ای چه بوده است؟

افراد زیر سن قانونی در چین از این پس در ساعات محدودی امکان استفاده از بازی‌های رایانه‌ای را دارند.

به گزارش تجارت ایران و چین، شبکه خبری ICTPRESS اعلام کرد طبق قوانینی که اداره ملی مطبوعات و انتشار چین (NPPA) منتشر کرده کودکان و نوجوانان زیر 18 سال در چین در طول شبانه‌‌روز تنها بین ساعت‌های 8 تا 9 شب می‌توانند از بازی‌های رایانه‌ای استفاده کنند. این طرح به منظور جلوگیری از اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای گرفته شده است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری آی سی تی پرس منتشر شده، آمده است: کاربران کمتر از ۱۸ سال فقط می‌توانند بین ساعت ۸ تا ۹ شب به وقت محلی در روزهای جمعه، شنبه و یک شنبه و همچنین تعطیلات ملی از بازی‌های رایانه‌ای استفاده کنند. این قوانین شامل دستگاه‌های موبایل نیز می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

۳۴ میلیارد دلار، سهم چین در کسب درآمد از بازی های رایانه ای در سال ۲۰۱۹

چین به تماشاگران بازی‌های ملی در سال 2022 مجوز حضور می‌ دهد. 

شرکت‌های تولید کننده بازی رایانه‌ای اجازه ندارند خارج از ساعات مذکور برای این دسته کاربران سرویس فراهم کنند و باید مطمئن شوند آنها نام واقعی خود را برای احراز هویت ثبت می‌کنند.

پیش از این چین مدت زمان دسترسی افراد زیر سن قانونی به بازی‌های رایانه‌ای را ۳ ساعت در روزهای تعطیل و ۱.۵ ساعت در روزهای عادی اعلام کرده بود.

قوانین جدید در حالی اعلام می‌شود که دولت این کشور اقدامات سختگیرانه و تحقیقات گسترده‌ای درباره شرکت‌های بزرگ فناوری مانند علی بابا و تنسنت آغاز کرده است.

اداره ملی مطبوعات و انتشارات چین همچنین اعلام کرده تحقیقات بیشتر و گسترده‌تری از شرکت‌های بازی رایانه‌ای انجام می‌دهد تا تضمین شود آنها قانون محدودیت زمانی و سیستم ضد اعتیاد را اجرا می‌کنند.

شینهوا به نقل از سخنگوی این رگولاتوری نوشته است: نوجوانان آینده چین هستند. حفاظت از سلامتی فیزیکی و ذهنی افراد زیر سن قانونی به منافع مردم وابسته است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *