ششمین اجلاس کمربند و جاده در سال 2021 برگزار شد

ششمین اجلاس کمربند و جاده در سال جاری برگزار شد.

به گزارش تجارت ایران و چین، ششمین اجلاس کمربند و جاده 2021 امروز 10 شهریور 1400 با حضور رئیس شورای توسعه تجارت هنگ کنگ ، وزیر بازرگانی چین و ریاست اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین و همچنین سایر مقامات ارشد دولتی و سران تجاری کشورها و مناطق مختلف در امتداد کمربند و جاده برگزار شد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط اتاق بازرگانی ایران و چین منتشر شده، آمده است: در اجلاس سال گذشته بیش از 17 هزار نفر از بیش از 80 کشور در این رویداد شرکت کردند و بیش از 250 پروژه سرمایه‌گذاری نیز معرفی شد.

بیشتر بخوانید:

تفاهم نامه همکاری اتاق بازرگانی ایران و چین و زنجان

اتاق بازرگانی آمریکا در چنگدو تعطیل شد

این اجلاس به عنوان پلتفرم برتر بین‌المللی به ارتقاء همکاری‌های تجاری در امتداد کمربند و جاده پرداخته است و شرکت‌کنندگان در این اجلاس نظرات و دیدگاه‌های خود را در خصوص همکاری‌های چندجانبه و بررسی فرصت‌های تجاری به اشتراک خواهند گذاشت. در این رویداد دو روزه به موضوعاتی از قبیل ارتقا همکاری‌های چندجانبه در امتداد کمربند و جاده، توسعه روابط تجاری منطقه‌ای، ایجاد زیرساخت همکاری‌های بین‌المللی در دوران پساکرونا، گسترش تجارت و حل اختلافات تجاری، فرصت‌های کمربند و جاده برای کسب و کارهای کوچک و متوسط، انرژی و منابع طبیعی و مصارف عمومی، حمایت از راهبرد ملی چرخه دوگانه، اتصال کمربند و جاده با منطقه بندرگاهی از طریق هنگ‌کنگ، فناوری و نوآوری، چهاردهمین برنامه پنج ساله، توسعه شهری و… پرداخته شده است .

عطف به دعوت بعمل آمده توسط شورای توسعه تجارت بین‌المللی هنگ‌کنگ و هماهنگی‌های انجام شده از سوی دبیرخانه این اتاق، ریاست اتاق و برخی از اعضای این اتاق در این رویداد دو روزه حضور داشته‌اند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *