همایش بین‌المللی گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و چین در مهر ماه برگزار می شود

همایش بین‌المللی “گفتگوهای فرهنگی ایران و چین” 27 و 28 مهرماه 1400 توسط گروه چینی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش تجارت ایران و چین، ایران و چین که از دیرباز روابط دوطرفه‌ی خوبی با هم داشتند با امضای سند همکاری 25 ساله به این تعامل صحه گذاشته‌اند. به این ترتیب در تازه‌ترین خبرها روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی از برگزاری همایش بین‌المللی “گفتگوهای فرهنگی ایران و چین” خبر داده است. این رویداد توسط گروه چینی دانشگاه شهید بهشتی در تاریخ 27 و 28 مهرماه 1400 برگزار می‌شود.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری آنا منتشر شده، آمده است: رشد حال حاضر جایگاه چین در سطح بین‌الملل، لزوم تعمیق بخشیدن به درک و دانش دوجانبه، در فضای آکادمیک دو کشور امری بدیهی و ضروری است.

بیشتر بخوانید:

نقش سازمان همکاری شانگهای در رشد اقتصادی تاجیکستان

رتبه اول ثبت اختراع هوش مصنوعی در جهان، به چین رسید

برگزاری این همایش توسط گروه زبان چینی دانشگاه شهید بهشتی به عنوان اولین گروه زبان چینی در ایران می‌تواند باعث آشنایی هر چه بیشتر پژوهشگران و فعالان دانشگاهی دو کشور باشد و ارتباطات و تعاملات دو کشور در سایه پژوهش‌های تاریخی و فرهنگی و فضای گفتمانی اهل علم عمق بیشتری پیدا کند و از طرفی زمینه‌ساز ایجاد فرصت‌های همکاری علمی و فرهنگی برای دانشگاه، اعضای هیات علمی و دانشجویان و دانش پژوهان باشد.

ایجاد محورهای تحقیقی در زمینه علوم‌ انسانی مثل ایران‌شناسی؛ چین‌شناسی و ایجاد گفتمان‌های تاریخی و فرهنگی و ادیانی و زبانی جهت رشد و توسعه این محورها در فضای آکادمیک دو کشور محورهای اصلی این همایش دو روزه هستند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *