شناسایی دو مورد جنون گاوی علت توقف صادرات گوشت برزیلی به چین

با شناسایی دو مورد جنون گاوی آتیپیکال در دو کارخانه گوشت در برزیل، این کشور صادرات گوشت گاو را به چین متوقف کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، طبق توافقی که میان چین و برزیل در خصوص سلامت دام صورت گرفت کشور برزیل بعد از شناسایی دو مورد جنون گاوی آتیپیکال در دو کارخانه گوشت خود صادرات آن را به چین متوقف کرد تا طرف چینی در این مدت تعلیق به بررسی مشکل بوجود آمده بپردازد. چین درباره زمان واردات دوباره گوشت گاو تصمیم خواهد گرفت.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

تحلیل روابط روسیه و چین از نگاه اندیشکده روسی

میزان تجارت ایران با پیمان شانگهای از ۲۳ میلیارد دلار گذشت

در گزارشی که توسط ایسنا منتشر شده، آمده است: تعلیق صادرات ضربه بزرگی به کشاورزان برزیلی است زیرا چین و هنگ کنگ خریدار بیش از نیمی از صادرات گوشت گاو برزیل هستند.

طبق اعلام وزارت کشاورزی برزیل، موارد جنون گاوی شناسایی شده در کارخانه‌های گوشت در ایالت‌های ماتو گروسو و میناس گریس بودند و چهارمین و پنجمین مورد از بیماری جنون گاوی آتیپیکال بودند که در ۲۳ سال گذشته در برزیل شناسایی شده‌اند. بیماری جنون گاوی آتیپیکال خود بخود ایجاد شده و ارتباطی با خوردن غذای آلوده ندارد. برزیل هرگز مورد جنون گاوی کلاسیک نداشته است.

دو مورد جدید روز جمعه پس از این که نمونه‌ها به لابراتوار سازمان جهانی بهداشت دام در آلبرتای کانادا ارسال شدند، تایید شدند. این سازمان در راستای رعایت معیارهای بین‌المللی از این دو مورد بیماری مطلع شده بود.

وزارت کشاورزی برزیل اعلام کرد هیچ خطری برای سلامت دام یا انسان وجود ندارد.

بر اساس گزارش رویترز، دولت برزیل امیدوار است این تعلیق فورا رفع شود. بخش کشاورزی بازرگانی قدرتمند این کشور یکی از پیش‌رانان اصلی اقتصاد به شمار می رود. چین بزرگترین شریک تجاری برزیل بوده و مقادیر زیادی از کالاهای این کشور را خریداری می کند.

 

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *