5 اپلیکیشن ویدیویی محبوب چینی‌ها در سال 2021

بدون شک تماشای فیلم‌های بلند و کوتاه برای هر کسی که با محدودیت ها و خانه نشینی های کرونایی دست و پنجه نرم کرده جذابیت دارد. همانطور که قبلا هم گفتین چینی ها عاشق شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن هستند. این موضوع برای آن دسته از تجار و بازرگان هایی که قصد بازاریابی محصول و خدمت خود را دارند، یک فاکتور بسیار مهم محسوب می شود.

به گزارش تجارت ایران و چین، امروزه بسیاری از کلاس‌های درسی هم به صورت آنلاین و ویدئویی برگزار می‌شوند. از این رو، دانش آموزان، دانش جویان و مدرسان زبان چینی باید از اپلیکیشن های کاربردی پخش ویدیو در چین به خوبی آگاهی داشته باشند. در ادامه، به 5 اپلیکیشن ویدئویی محبوب در چین اشاره می‌شود:

1- دوئین

دوئین محبوب‌ترین اپلیکیشن ویدئویی در چین است. شاید نام تیک‌تاک بیشتر به گوشتان خورده باشد، اما  دوئین چینی، همتای تیک‌تاک آمریکایی است.

2- کوایشو

کوایشو بیش از 480 میلیون کاربر فعال دارد. برندهای تجاری مختلف می‌توانند در این برنامه به تبلیغات ویدئویی محصولات و خدماتشان بپردازند. کوایشو خصوصاً در شهرهای کوچک چین طرفداران زیادی دارد.

بیشتر بخوانید:

3- یوکو

تقریباً همه چیز در این پلتفرم اشتراک ویدئو یافت می‌شود. برخلاف دوئین، فیلم‌های یوکو طولانی هستند و شامل درام، سریال و فیلم سینمایی می‌شوند.

4- بیلی‌بیلی

بیلی‌بیلی یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های چینی است که انیمیشن‌های پرطرفداری دارد. چیزی که بیلی‌بیلی را از سایر سیستم‌ها متمایز می‌کند، وجود گزینه «نظرات کاربران» است. هر کاربر پس از تماشای فیلم مورد علاقه‌اش می‌تواند با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازد.

5- تنسنت ویدیو

تنسنت ویدیو پلتفرمی است که رابطه تنگاتنگی با وی‌چت دارد. کاربران از طریق  وی‌چت می‌توانند محتوای ویدئویی دلخواهشان را در تنسنت ویدیو به اشتراک بگذارند. وی‌چت نیازهای دیجیتالی بیش از یک میلیارد و دویست میلیون کاربر چینی را فراهم می‌کند و این یعنی چنین اپلیکیشنی می‌تواند در تجارت الکترونیک مؤثر واقع شود.

خود وی‌چت هم در سال 2020 اقدام به ساخت پلتفرمی موسوم به «WeChat Channels» کرد که همانند دوئین، در آن می‌توان فیلم‌های کوتاه در کانال شخصی خود به اشتراک گذاشت و هم‌چنین به جست‌وجوی فیلم‌های دیگر پرداخت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *