ترسی که چین به جان سئول انداخت

احساس ناخوشایند کره‌ای‌ها نسبت به ژاپن جایش را به چین داده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، احساسات ضدچینی کره‌ای‌ها در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور موضوع داغ این روزهای رسانه‌ها شده است. کره‌ای‌ها در حال حاضر از پکن بیشتر از توکیو می‌ترسند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط دنيای اقتصاد منتشر شده، آمده است: احساسات ضد چینی در کره‌جنوبی، به‌‌ویژه در میان رای‌‌دهندگان جوان رو به افزایش است. سیاستمداران محافظه‌‌کار مشتاق هستند که «تنفر» را به موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری گره بزنند. لیست موضوعات انتخاباتی که قرار است رقابت ریاست‌جمهوری کره جنوبی در سال آینده را داغ کند، طولانی شده است.

قیمت مسکن، پاندمی، کره‌‌شمالی و نابرابری جنسیتی موضوعاتی است که پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح شده است. اما حالا در بحبوحه پاندمی و موضوعات بهداشت و درمان، یک موضوع نیز غیرمنتظره مطرح شده است: «چین.»

بیشتر بخوانید:

چین با هلی کوپتر به مریخ می رود

همایش بین‌المللی گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و چین در مهر ماه برگزار می شود

تصمیم کره‌‌جنوبی برای اجازه دادن به ارتش آمریکا برای استقرار یک سیستم راداری ضد موشکی قوی در خاک خود در سال ۲۰۱۷، مورد انتقادات مکرر چین قرار گرفته است. ماه گذشته، یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری به چینی‌ها گفت که دست از شکایت‌بردارید، در صورتی این سیستم برداشته می‌شود که شما نیز سیستم‌های راداری خود را در نزدیکی شبه‌‌کره برچینید.

طبق یک نظرسنجی در کره‌‌جنوبی، احساسات ضدچینی امسال به حدی افزایش یافته است که چین جایگزین ژاپن-استعمارگر سابق-شده است و این کشور در کره جنوبی نامطلوب‌‌ترین محسوب می‌شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *