انتشار طرح ایجاد منطقه همکاری عمیق گواندونگ و ماکائو

طرح ایجاد منطقه همکاری عمیق گواندونگ و ماکائو به دستور چین منتشر شد.

به گزارش تجارت ایران و چین، طرح ایجاد منطقه همکاری عمیق گواندونگ و ماکائو به طور رسمی از سمت چین در 5 سپتامبر 2021 انتشار یافت. این طرح چهار موقعیت استراتژیک منطقه شامل ایجاد بستر جدید برای ارتقاء اقتصادی و توسعه ماکائو، تسهیل زندگی و اشتغال ساکنان ماکائو در گواندونگ، نمایشی جدید از تقویت عملکرد یک کشور و دو سیستم و ترویج ساخت منطقه خلیج‌بزرگ گواندونگ_ هنگ‌کنگ و ماکائو (GBA) را در برمی‌گیرد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

گواندونگ مقررات ارتقاء اقتصاد دیجیتال را به اجرا درآورد

نقش مهم گواندونگ در همکاری های ایران و چین

در گزارشی که توسط کانال تلگرامی اخبار جنوب چین منتشر شده، آمده است: محدوده اجرای طرح منطقه همکاری عمیق گواندونگ-ماکائو، منطقه نظارت گمرکی بین “خط اول” و “خط دوم” جزیره هنگچین با مساحت کل حدود 106 کیلومتر مربع است. تا سال 2035، سیستم و مکانیزم توسعه یکپارچه هنگچین-ماکائو کاملتر خواهد شد و هدف ارتقاء توسعه اقتصادی ماکائو محقق می‌شود.

طبق مفاد این طرح، منطقه همکاری عمیق گواندونگ-ماکائو صنایع جدیدی را توسعه می‌دهد که عمدتاً بر توسعه تحقیقات علمی و فناوری، صنایع تولیدی درجه یک، توسعه طب سنتی چینی، گردشگری فرهنگی، صنایع نمایشگاهی و تجاری و صنایع مالی مدرن متمرکز است. علاوه بر این، نرخ مالیات بر درآمد شرکت‌های صنعتی واجد شرایط در منطقه همکاری به میزان 15 درصد تعیین می‌شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *