استفاده شرکت گازپروم روسیه از یوآن به جای دلار

در ادامه تلاش چین برای گسترش استفاده از یوآن در سطح بین‌الملل، شرکت گازپورم نفت روسیه اعلام کرد در پرداخت‌های خود از یوآن یا روبل به جای دلار استفاده خواهد کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، چین به عنوان دومین اقتصاد برتر در دنیا در تلاش برای استفاده بیشتر از یوآن در سطح بین‌الملل است. در همین راستا الکساندر دیوکوف مدیرعامل شرکت گازپروم نفت روسیه اعلام کرد هزینه‌های سوخت هواپیماهایی که بین چین و کشورش پرواز می‌کنند را با یوآن یا روبل به جای دلار پرداخت خواهد کرد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری تسنیم و به نقل از اویل پرایس منتشر شده، آمده است: تحلیلگران می‌گویند انجام معامله سوخت هواپیما با یوان بخشی از استراتژی وسیعتر شرکت‌های روسی برای کاهش خطر تحریم‌های آمریکا علیه آنهاست.

بیشتر بخوانید:

همکاری بانک های چینی در استفاده از یوآن دیجیتال در صندوق های سرمایه گذاری

یوآن چین جای سلطنت دلار آمریکا را می گیرد؟

دیوکوف در حاشیه مجمع اقتصاد شرق در روز جمعه گفت شرکت گازپروم نفت از ابتدای ماه سپتامبر پرداخت هزینه سوخت هواپیماهایی را که بین دو کشور پرواز می‌کنند به جای دلار با روبل یا یوان چین انجام داده است.

وی اظهار داشت:«ما از ماه سپتامبر شروع کرده‌ایم و می‌توانیم تمام پرداخت‌های مربوط به سوخت هواپیما در چین را تا پایان سال به یوان انجام دهیم».

شرکت گازپروم نفت اولین و تنها شرکت نفت روسیه نیست که قصد کنار گذاشتن دلار آمریکا را در قراردادهای نفتی خود دارد.

رزنفت، بزرگترین شرکت نفت روسیه، دو سال پیش یورو را به عنوان ارز معاملاتی در قراردادهای جدید صادرات نفت خام و محصولات پالایشی اعلام کرد تا بتواند تحریم‌های آمریکا را دور بزند.

روسیه و چین بیش از پیش از روبل و یوان در تجارت‌های دوجانبه مخصوصاً تجارت انرژی استفاده خواهند کرد تا هم نفوذ بین المللی روبل و یوان افزایش یابد و هم خطر تحریم‌ها پایین بیاید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *