چین به نسخه قدیمی بمب افکن بی 52 دست پیدا کرد

چین به نسخه قدیمی بمب‌افکن‌های “بی 52” چینی دست پیدا کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، نشنال اینترست نوشت چین به نسخه چینی بمب‌افکن‌های استراتژیک دوربرد “بی52” که آمریکا در جنگ‌های خود از آن استفاده می‌کرد، دست پیدا کرد. در دنیا تنها سه کشور آمریکا، روسیه و چین بمب‌افکن سنگین دوربرد را در اختیار دارند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

آیا چینی ها از موشک اس _500 روسی درس می گیرند؟

ترسی که چین به جان سئول انداخت

در گزارشی که توسط همشهری آنلاین منتشر شده، آمده است: قدرت بمب‌افکن‌های سنگین چینی در مقایسه با نمونه‌های آمریکایی و روسی آن نسبتا کمتر است. این بمب‌افکن‌ها «اچ ۶» نسخه متفاوتی هستند که عنصر اصلی در قدرت نظامی چین محسوب می‌شوند.

به نوشته این مجله، بمب‌افکن‌های «اچ ۶» چینی نسخه بمب‌افکن «تو ۱۶» هستند که اتحاد جماهیر شوروی در دوره جنگ سرد تولید کرد.

این مجله در ادامه می‌آورد، اما بمب‌افکن‌های چینی برد طولانی و کلاهکی که بمب‌افکن‌های سنگین آمریکایی و روسی دارند، ندارند. با افزایش توانمندی‌های نظامی چین در زمینه تولید بمب‌افکن‌های سنگین نسخه جدید بمب‌افکن‌ها با اسم «اچ ۶ کی» تولید شدند.

ارتش چین دو هنگ از بمب‌افکن‌های جدید با تعداد ۳۶ فروند بمب‌افکن «اچ ۶ کی» را در اختیار دارد.

براساس گزارش این مجله، هواپیماهای «اچ ۶ کی» نسخه چینی بمب‌افکن‌های سنگین «بی ۵۲» هستند.

نسخه چینی دارای بدنه هواپیما با قابلیت تجهیز به جدیدترین تکنولوژی‌های پیشرفته پروازی و نیز گنجایش سوخت بیشتر نسبت به نسخه‌های قبلی است.

این مجله افزود: به رغم آن بمب‌افکن‌های «بی ۵۲» آمریکا همچنان طولانی‌ترین برد و نیز قدرت حمل بزرگترین سلاح در زمان جنگ را دارند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *