تانک 500 چینی رقیب لندکروز ژاپن می شود

شرکت خودروسازی تانک شاسی بلند جدید خود به نام تانک 500 را روانه بازار کرده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، شرکت خودروسازی چینی تانک محصول جدید خود به نام تانک 500 از زیرمجموعه هاوال را روانه بازار کرد. گفتنی است این خودروی شاسی‌بلند در ابعاد مشابه با لندکروز ژاپن می‌تواند رقابت می‌کند. این مدل مجهز به پیشرانه‌ی ۳ لیتر توربوشارژ با قدرت ۳۵۰ اسب بخار خواهد بود.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری بیت‌ران منتشر شده، آمده است: طی سال‌های اخیر، گروه‌های خودروسازی چینی برای رقابت با مدل‌های مشهور از دیگر کشورها، تنوع محصولات را افزایش داده‌اند. دیگر ترفند این شرکت‌ها برای رسیدن به اهداف بالاتر، تأسیس برندهای متنوع است.

بیشتر بخوانید:

آیا چینی ها به بازار خودروی ایران باز می گردند؟

آیا چینی ها به بازار خودروی ایران باز می گردند؟

تانک، یک برند جدید زیرمجموعه‌ هاوال محسوب می‌شود. اولین مدل تانک با کد مدل ۳۰۰، با برند وی (WEY) عرضه شد. این شاسی‌بلند پهن‌پیکر، از معدود خودروهای دو دیفرانسیل چینی با قابلیت رانندگی در مسیرهای خارج جاده است که همراه پیشرانه‌ی ۲ لیتر توربوشارژ ۲۲۷ اسب بخار و طراحی شبیه به فورد رونکو، سال ۲۰۲۰ رونمایی شد. تانک ۳۰۰ هم‌اکنون با قیمت ۲۷ تا ۳۳ هزار دلار در چین و روسیه عرضه می‌شود.

تانک یک برند جدید شد

مدیران هاوال به‌تازگی تصمیم گرفته‌اند تانک را به‌عنوان یک برند جدید وارد زیرمجموعه‌های خود کنند. محصولات تانک، شاسی‌بلندهای دو دیفرانسیل مناسب طبیعت‌گردی خواهند بود که البته قیمتی ارزان‌ از رقبای ژاپنی خواهند داشت. تاکنون دو مدل تانک 300 و تانک 400 تولید شده‌اند و محصولات بزرگ‌تر با کد 700 و 800 هم به‌زودی رونمایی می‌شود.

نخستین مدل اختصاصی تانک، 500 نام دارد. دلیل این‌ نام‌گذاری چندان مشخص نیست و احتمالا، صرفا برای نشان‌ دادن یک محصول بزرگ‌تر از تانک 300 و 400 استفاده شده است.

طراحی بیرونی تانک 500 الهام‌گرفته از شاسی‌بلندهای اندازه بزرگ آمریکایی مثل فورد اکسپدیشن به نظر می‌رسد. این خودرو با طول بدنه‌ی ۴۸۷۸ میلی‌متر (بدون احتساب محوطه‌ی چرخ یدکی)، تنها ۷ سانتی‌متر کوچک‌تر از نسل جدید تویوتا لندکروزر است؛ درحالی‌که از نظر عرض بدنه، ۴٫۵ سانتی‌متر کوچک‌تر از لندکروزر و ۵ سانتی‌متر بزرگ‌تر از پرادو خواهد بود.

در نمای جلو، حجم‌دهی بسیار خوبی برای جلوپنجره و کاپوت وجود دارد؛ اما نشان تجاری به شکل حرف T با ابعاد بزرگ، چشم‌نواز و هماهنگ نیست. از دید جانبی، حالت مکعبی مشابه تویوتا لندکروزر و اینفینیتی QX80 وجود دارد.

در پشت تانک 500 چراغ‌های ساده با ساختار مستطیل عمودی نصب شده است که البته برای شاسی‌بلندهای اندازه بزرگ معمول است اما جاسازی چرخ یدکی روی درپوش صندوق، اقدامی عجیب و ناخوشایند به نظر می‌رسد.

امکانات داخل تانک 500

داخل کابین تانک 500 ترکیبی فراتر از سبک متداول در خودروهای چینی وجود دارد و بیننده را به یاد شاسی‌بلندهای لوکس آمریکایی مثل لینکلن نویگیتور می‌اندازد. نمایشگر لمسی ۱۴٫۶ اینچی در وسط همراه پنل دیجیتال ۱۲٫۳ پشت فرمان، تانک 500 را هماهنگ با فناوری‌های روز نشان می‌دهد.

روی داشبورد، فرمان و حاشیه‌ی درهای ورودی، چرم و مواد نرم وجود دارد؛ درحالی‌که مجموعه‌ی کلیدهای فلزی، دسته‌دنده و حتی ساعت کلاسیک عقربه‌ای، حس بسیار خوبی به سرنشینان شاسی بلند چینی می‌دهد.

ویژگی‌های پیشرانه‌ تانک 500

پیشرانه‌ تانک 500، سه لیتر توربوشارژ با قدرت ۳۵۰ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر است. این مدل با جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک ۹ سرعته و سیستم دو دیفرانسیل عرضه می‌شود و قفل دیفرانسیل برای چهار چرخ، محور جلو و محور عقب نیز وجود خواهد داشت. نسخه‌ی قدرتمندتر همراه پیشرانه‌ی هیبریدی ۵۱۰ اسب بخار هم به‌زودی تولید خواهد شد.

قیمت نهایی تانک 500 هنوز اعلام نشده است؛ اما با توجه به دیگر محصولات مشابه ساخت چین، می‌توان هزینه خرید ۴۰ تا ۴۵ هزار دلار را برای آن پیش‌بینی کرد. این مدل، ابتدا در چین و سپس برای بازار استرالیا تولید خواهد شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *