رشد تجارت خارجی استان گواندونگ در هفت ماه نخست سال 2021

بنا به اعلام اداره گمرک چین، حجم تجارت خارجی استان گواندونگ در هفت ماه نخست سال 2021 روند رو به رشدی داشته است.

به گزارش تجارت ایران و چین، گواندونگ از استان‌های موفق و پیشرفته چین است. گفتنی است حجم تجارت خارجی این استان در هفت ماه نخست سال جاری یعنی از ژانویه تا جولای به 4.49 تریلیون یوآن(701 میلیارد دلار) رسید که رشد 20.5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. این در حالی است که صادرات و واردات گواندونگ از نوامبر 2020 به مدت نه ماه متوالی روند رو به رشد داشته است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط کانال تلگرامی اخبار جنوب چین منتشر شده، آمده است: به گفته اداره گمرک گواندونگ، در هفت ماهه نخست سال جاری، صادرات 20.8 درصد رشد داشت و به 2.72 تریلیون یوآن (420 میلیارد دلار) رسید؛ واردات نیز با رشد 20.1 درصدی به 1.77 تریلیون یوآن (281 میلیارد دلار) رسید.

بیشتر بخوانید:

گواندونگ مقررات ارتقاء اقتصاد دیجیتال را به اجرا درآورد

گواندونگ مقررات ارتقاء اقتصاد دیجیتال را به اجرا درآورد

گواندونگ همچنین همکاری بلندمدت خود را با شرکای تجاری اصلی ادامه داده است. حجم تجارت با آ.سه.آن، هنگ کنگ، ایالات متحده، اتحادیه اروپا و تایوان به ترتیب 22 درصد، 18.9 درصد، 17.9 درصد، 21.9 درصد و22.4 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، تجارت گواندونگ با کشورهای عضو مشارکت جامع اقتصادی و کشورهای در امتداد کمربند-راه نیز 17.5 درصد و 22.5 درصد افزایش یافت.

با این حال، مشکلاتی مانند بازده پایین در حمل و نقل، نوسانات ارزی، هزینه‌های بالای شرکت‌ها و کمبود نیروی کار در برخی مناطق، همچنان بر سر راه است. چن وانلینگ، استاد دانشگاه مطالعات خارجی گواندونگ، پیشنهاد نموده که این استان باید از صنایع سنتی به منظور تنوع بخشیدن به محصولات و ارتقاء فناوری تولید، به طور کامل استفاده کند. وی همچنین اظهار داشت که گواندونگ از ظرفیت کامل برای پر کردن شکاف در زنجیره‌های صنعتی بین‌المللی برخوردار است و بنابراین باید برای تحقق آن تلاش کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *