افتتاح پردیس دانشگاه هنگ کنگ در شنزن

طبق تصمیم دولت شنزن و دانشگاه هنگ‌کنگ، پردیس شنزن این دانشگاه در منطقه نانشان این شهر تاسیس می‌شود.

به گزارش تجارت ایران و چین، دولت شنزن و دانشگاه هنگ‌کنگ (HKU) طبق توافق‌نامه‌ای تصمیم به راه‌اندازی پردیس شنزن این دانشگاه در منطقه نانشان این شهر گرفتند. در پی این تصمیم پیش‌بینی‌ می‌شود روابط میان هنگ‌کنگ و شنزن، توسعه منطقه خلیج بزرگ گواندونگ هنگ‌کنگ_ماکائو و ساخت شنزن به عنوان منطقه آزمایشی سوسیالیسم با ویژگی‌های چینی تقویت شود.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط کانال تلگرامی اخبار جنوب چین منتشر شده، آمده است: مرکز فوق در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم، پزشکی، حقوق، مهندسی، معماری، شهرهای هوشمند، داده‌ها و اطلاعات، مواد پیشرفته و فناوری مالی دانشجو می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید:

انتشار طرح تعمیق اصلاحات و آزادسازی منطقه خدمات مدرن چیان های هنگ کنگ و شنزن

همایش بین‌المللی گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و چین در مهر ماه برگزار می شود

منطقه نانشان میزبان نیمی از موسسات آموزش عالی شنزن مانند دانشگاه شنزن، دانشگاه علم و صنعت جنوب، موسسه فناوری هاربین- شنزن و مدرسه شنزن دانشگاه پکن است.

این منطقه با مساحت 57.1 کیلومتر مربع در شمال نانشان، به عنوان پایگاهی برای تحقیقات و برنامه‌های علمی بنیادی ملی و همچنین مرکز نوآوری در منطقه خلیج بزرگ گواندونگ-هنگ کنگ-ماکائو، ساخته شده است.

دانشگاه هنگ کنگ قدیمی‌ترین موسسه عالی هنگ‌کنگ است که سابقه آن به بیش از 100 سال می‌رسد. جایگاه این دانشگاه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان که هفته گذشته منتشر شد، 9 پله ارتقاء یافت و از 39 به 30 رتبه صعود کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *