وبینار شین جیانگ سرزمین شگفتی ها برگزار شد

وبینار شین‌جیانگ، سرزمین شگفتی‌ها برگزار شده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، سین‌کیانگ یا شین‌جیانگ نام منطقه خودمختار در باختر جنوبی خلق چین است. مرکز ایالت آن اورومچی نام دارد که بزرگترین شهر شین‌جیانگ است. امروز 22 شهریور 1400 وبینار “شین‌جیانگ، شهر شگفتی” برگزار شد.  رویداد آنلاین با حضور مسئولان سفارت چین در ایران، محمد کشاورززاده سفیر ایران در پکن، مجیدرضا حریری رئیس اتاق ایران و چین و تعدادی اساتید دانشگاه برگزار شد.

در گزارشی که توسط اتاق بازرگانی ایران و چین منتشر شده، آمده است: در ابتدا مسئولین دولت محلی خودمختار شین جیانگ به معرفی این منطقه و ظرفیت‌هایش پرداختند. جمعیت این استان در پایان سال 2020 ، 25/85 میلیون نفر رسید. این استان دارای منابع طبیعی غنی است و قومیت‌های دینی مختلف در آن زندگی می کنند. این استان به حفظ و توسعه فرهنگ تمام گروه‌های قومیتی پرداخته است . شین جیانگ سرزمینی با ثبات و متحد است که به رفاه و پیشرفت ساکنان خود پرداخته است و تا سال 2020 تمام جمعیت فقیر آن از فقر خارج شدند. این استان کریدور مهمی برای مبادلات فرهنگی و اقتصادی است و در آینده ای نزدیک به تسریع توسعه ابتکار کمربند و جاده خواهد پرداخت .

بیشتر بخوانید:

انتشار طرح ایجاد منطقه همکاری عمیق گواندونگ و ماکائو

توسعه تراشه پردازنده سیگنال دیجیتال توسط گواندونگ

چای، سرامیک، کاغذ سازی، انار، انگور و پنبه از صنایع و محصولات این استان است. تولید ناخالص داخلی این استان تا پایان سال2020 با رشد 3/4 درصدی به 1379/8میلیارد یوان رسید.

آقای حریری منطقه شین جیانگ را توام با طبیعت بکر و تکنولوژی دانسته و به شباهت‌های فرهنگی، مذهبی، غذایی و حتی زبانی بین ایرانیان و مردمان این منطقه این استان اشاره کرد. ایرانیان از سال 2007 به بعد در نمایشگاه اوراسیا حضور فعال داشته‌اند و صادرکنندگان ایرانی محصولات خود را شامل فرش ماشینی و دستباف، صنایع دستی ایرانی، زعفران، نبات، شیرینی و شکلات ارائه کرده‌اند. تا قبل از شیوع کرونا هر ساله حداقل یک هیات تجاری به شین‌جیانگ و ارومچی اعزام کردیم. وی نیز درخصوص اعزام هیات به این استان جهت ارائه کالاهای صادراتی ایران در این منطقه پس از برطرف شدن بیماری کووید 19 و سلامت جامعه بشری ابراز امیدواری کرد.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *