افزایش حمایت از شرکت های کوچک و متوسط در چین

در تصمیمات جدید دولت چین مقرر شد حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط افزایش پيدا کند.

به گزارش تجارت ایران و چین، ون یوآن خبرنگار روزنامه گوانگ مینگ نوشت: طبق جلسه‌ی سیاست‌گذاری منظم شورای دولتی که چند روز قبل برگزار شد تصمیم بر آن شد که حمایت از شرکت‌های کوچک و بزرگ به عنوان مهم‌ترین اولویت دو پروژه “شش ثبات” و “شش ضمانت” افزایش پیدا کند. در این راستا پان‌گونگ‌شنگ معاون بانک ren min چين و مدیر بخش ارز خارجی و همچنینyu long tian، مهندس ارشد و سخنگوي وزارت صنعت و فناوري اطلاعات هر کدام به توضیح خود درباره این طرح و حمایت دولت از شرکت‌ها پرداختند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

شنزن به شرکت های کوچک تسهیلات می دهد

چرا چین دست به حذف شرکت های اینترنتی زده است؟

پانگ گونگ شنگ بيان كرد: از ابتداي سال جاري سياست پولي محتاطانه و انعطاف پذير و دقيق و معقولي اتخاذ شده است كه بر اساس آن نقدينگي معقول و كافي را در راستاي به اجرا در اوردن ابزار سياست پولي كه مستقيما به اقتصاد واقعي ميرسند حفظ كرده و پرداخته است.
در سياستهاي اين پروژه به تامين خدمات مالي براي حمايت از شركتهاي كوچك و متوسط در حجم گسترده تر و پوشش و كاهش قيمت توسط بانكهاي تجاري پرداخته شده و راحتي تامين مالي شركتها تا حدودي بهبود يافته أست .
تا پايان ژوئيه ٢٠٢١ ، موجودي وام هاي كوچك و خرد ١٧/٨ تريليون یوان بود كه نسبت به سال گذشته ٢٩/٣ درصد افزايش داشته ،

٣٨/٩٣ مليون واحد تجاري كوچك و خرد حمايت ميشود كه سالانه ٢٩/٥ درصد افزايش داشت، در ماه جولاي نرخ وام مشاغل كوچك و خرد ٤/٩٣ درصد بود كه نسبت به پايان سال گذشته ٠/١٥ واحد درصد كاهش يافته است .
در حال حاضر اقتصاد كشور چين همچنان به رشد خود ادامه ميدهد و شتاب توسعه بيشتر از قبل تقويت ميشود ، با اين حال روند بهبود اوضاع اقتصادي هنوز ناپايدار و ناهموار است و ارتباط و تجارت با بازارهاي بين المللي تحت تاثير اپيدمي و ساير مشكلات پيچيده تر شده است ، شركتهاي كوچك و متوسط با قيمت بالاي مواد اوليه روبه رو هستند كه منجر به افزايش هزينه هاي توليد و بهره برداري شده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *