وزیر خارجه چین ؛ احتمال بروز درگیری‌های جدید در افغانستان

پس از وقوع فاجعه 11 سپتامبر و حمله نظامی آمریکا به افغانستان، حال دولت مردان آمریکا معتقدند که سیاست های این کشور در رابطه با افغانستان با شکست مواجه شده و از به عهده گیری مسئولیت برای حل بحران افغانستان شانه خالی می کنند.

به گزارش تجارت ایران و چین، «وانگ یی» وزیر خارجه چین در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای و سازمان پیمان امنیت جمعی با همتایان روسی، ایرانی و پاکستانی با «شتاب‌زده» خواندن خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان، گفت که این اقدام منجر به ایجاد مشکلات جدیدی برای افغانستان شده است.

وی تصریح کرد که آمریکا موظف است تا مسئولیت بازسازی افغانستان را به عهده گرفته و با توجه به شرایط بحرانی افغانستان نیز به آن کمک‌های اقتصادی و بشری ارائه کند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:
چین به معادن مس افغانستان دست پیدا می کند؟

کمک 15 میلیارد دلاری چین به افغانستان

اظهارات وزیر امورخارجه چین درباره افغانستان

به گزارش «تاس»، وانگ یی تاکید کرد که ساختار سیاسی جدید افغانستان هنوز شکل نگرفته، احتمال بروز درگیری‌های قومی و مذهبی جدی است، خطرات درگیری‌های محلی زیاد است، مشکلات رفاهی وجود دارد و چشم انداز توسعه این کشور نیز نامشخص است.

وزیر خارجه چین گفت: آمریکا باید نسبت به تعهداتش پایبند باشد. چهار کشور (چین، روسیه، ایران و پاکستان) باید تلاش‌های خود را با سایر کشورها که نظرات مشابهی دارند افزایش دهند تا آمریکا را متقاعد سازند که درس عبرت بگیرد، مسئولیت بازسازی افغانستان را بر عهده گرفته و به این کشور کمک‌های اقتصادی و بشردوستانه ارائه دهد؛ فرار از این مسئولیت اشتباه خواهد بود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *