یک میلیارد نفر در چین واکسینه شدند

چین توانست بیش از یک میلیارد نفر را واکسینه کند.

به گزارش تجارت ایران و چین، با شیوع ویروس کرونا و پیدایش اولیه آن در چین این کشور توانست تا حدی در مرزهای کشورش آن را کنترل کند، تا جایی که طبق آمار منتشر شده تا به الان بیش از یک میلیارد نفر در چین واکسینه شدند و هر دو دوز واکسن را تزریق کردند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری فارس منتشر شده، آمداست: «می فنگ»، سخنگوی کمیسیون ملی سلامت چین در یک کنفرانس خبری گفت: «تا ۱۵ سپتامبر، ۲.۱۶ میلیارد دوز واکسن در سراسر کشور تزریق شده است.»

مسئولان بهداشتی چین اواخر ماه گذشته بیش از ۸۹۰ میلیون نفر در چین به طور کامل واکسینه شده‌اند و ۲ میلیارد دوز واکسن تزریق شده است.

بیشتر بخوانید:

چین و امارات نخستین کارخانه تولید واکسن کرونای چینی را در صربستان می سازند

شرکت سینوفارم از ایمنی واکسن های خود در برابر جهش های کرونا خبر داد

دولت چین هیچ هدفی را برای تعداد واکسیناسیون مشخص نکرده است اما «ژانگ نانشان»، ویروس‌شناس ارشد چین ماه گذشته گفت که احتمال دارد چین تا پایان سال جاری ۸۰ درصد از جمیعتش را واکسینه کرده باشد و به مصونیت جمعی رسیده باشد.

چین در حال حاضر در حال مقابله با سویه دلتا در استان «فوجیان» در جنوب شرق این کشور است. این سویه اکنون نزدیک به ۲۰۰ میلیون را در سه شهر مبتلا کرده که بخش زیاد آنها کودکان دبستانی هستند.

خبرگزاری رویترز دو روز پیش گزرش داد در پی افزایش موارد ابتلا به کرونا در شهر پوتیان، یک شهر مرکزی در جمهوری خلق چین واقع در فوجیان، اعمال قرنطینه و محدودیت‌های شدید رفت و آمد از سر گرفته شد.

براساس تصمیم دولت، سینماها، سالن‌های ورزشی و وسایل حمل و نقل عمومی تعطیل شدند و برخی ورودی‌ها و خروجی‌ها به بزرگراه‌ها نیز به منظور کنترل وضعیت شیوع کووید ۱۹ بسته شد.

شبکه دولتی CCTV روز دوشنبه گفت، وضعیت ویروس در شهر پوتیان جدی و پیچیده است و به احتمال زیاد موارد جدیدتری در جوامع، مدارس و کارخانه‌ها بروز می‌کند؛ برخی از فعالیت‌های آموزشی نیز به حالت تعلیق درآمده است و مقامات ملی بهداشت چین تیمی از متخصصان را به این شهر که ۳.۲ میلیون نفر جمعیت دارد اعزام کرده است. در مجموع ۴۳ مورد محلی در فوجیان بین ۱۰ سپتامبر تا ۱۲ سپتامبر گزارش شده است.

یکی از مقامات بهداشتی شهر پوتیان روز شنبه اعلام کرد، آزمایش اولیه بر روی نمونه‌هایی از برخی از موارد ابتلا در این شهر تأیید کرد که مبتلایان به نوع بسیار مسری دلتا آلوده شده‌اند.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *