رشد اقتصاد چین بعد از پاندمی کرونا

آخرین نرخ معاملاتی یوآن بیانگر این است که این ارز توانسته با رشد 20 تومانی در مقایسه با روز گذشته، به مرز 4 هزار و 265 تومانی دست پیدا کند. در حال حاضر کشور چین توانسته با مهار پاندمی کرونا بار دیگر زمینه رشد اقتصادی را فراهم کند. این امر در حفظ ارزش پول چین بسیار موثر است.

به گزارش تجارت ایران و چین، اکنون چین به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان واکسن کرونا در جهان تبدیل شده است. معمولا واکسن‌های تولیدی چین به کشورهای در حال توسعه فرستاده می‌شود. آمارها حاکی از آن است که چین نزدیک به 2.7 میلیارد دز واکسن کرونا تولید کرده و بیش از 780 میلیون دز از آن را هم به کشورهای دیگر فرستاده است.

بیشتر بخوانید:

چین که تا پیش از وقوع بحران کرونا واکسنی صادر نمی‌کرد، هم اکنون از قطب‌های تولید و صادرات واکسن دنیا محسوب می‎شود. به نظر این فعالیت هم درآمدهای زیادی را به سمت قطب اقتصادی جهان سرازیر می‌کند. با وقوع این اتفاق و ادامه دار بودن آن، بخش بهداشت، تولید و صادرات واکسن هم به یکی از منابع اصلی درآمد کشور چین تبدیل خواهد شد. این امر در رشد ارزش پول چین بسیار اثرگذار خواهد بود.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید.

به گفته بسیاری از صاحبنظران حوزه اقتصادی، برنده اصلی شوک ناشی از کرونا، کشور چین است که نه تنها اقتصاد آن کوچک‌تر نشد بلکه راه‌های دیگری برای گسترش درآمدهای اقتصادی آن هم به وجود آمد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *