سرکنسول ایران: صنایع کوچک و متوسط نقش مهمی در مبادلات تجاری ایران و چین دارند

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانگجو در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط چین تاکید کرد: صنایع کوچک و متوسط در افزایش مبادلات تجاری ایران و چین نقش مهمی دارند.

به گزارش تجارت ایران و چین، حسین درویشی، سرکنسول کشورمان در گوانگجو در نشست تجاری بین طرف‌های ایرانی و چینی که در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط چین در گوانگجو برگزار شد ضمن تقدیر از از وزارت صنعت و فناوری اطلاعات جمهوری خلق چین و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: امسال در پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و چین قرار داریم، لذا به مردم و دولت هر دو کشور تبریک می‌گویم.

روابط بین دو ملت ریشه تاریخی دارد و تجارت عامل اصلی این روابط است. حجم روابط تجاری ایران و چین در سال 2020 به حدود 19 میلیارد دلار و در سال اخیر به رکورد 52 میلیارد دلار رسیده است. اما با توجه به ظرفیت‌های عظیم دو طرف و به ویژه صنایع کوچک و متوسط نیازمند تلاش بیشتر در این مسیر هستیم.

بیشتر  بخوانید:

وی افزود: همکاری بین دفتر نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط چین (CISMEF)، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران (ISIPO) و سرکنسولگری ایران در گوانگجو موجب ایجاد بستر مناسبی برای معرفی کالاهای ایرانی با کیفیت بالا به بازار چین شده و محصولات ایرانی می‌تواند رضایت مصرف‌کنندگان سخت‌گیر چینی خصوصا در زمینه های صنایع غذایی، فرش و صنایع دستی، چرم و سایر محصولات مزیت دار ایرانی را جلب کند.

درویشی با دعوت از صنایع کوچک و متوسط چین جهت بازدید از ایران افزود: پتانسیل‌های بالای ایران بستر مناسبی جهت حضور صنعتگران و تجار چینی را فراهم آورده است.

وی اضافه کرد: در ایران بالغ بر 1000 شهرک صنعتی با دارا بودن امکانات و زیرساخت‌های لازم وجود دارد که از سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی استقبال کرده و این شرکت‌ها نیز می‌توانند از دسترسی به بازار سایر کشورها از جمله کشورهای خاورمیانه بهره ببرند.
سرکنسول کشورمان ضمن اشاره به شرایط همه‌گیری بیماری کرونا خاطر نشان کرد: علی رغم عدم امکان سفر صنعتگران ایرانی جهت حضور در این نمایشگاه، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با همکاری سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در گوانگجو زمینه حضور تجار موفق ایرانی مقیم استان گوانگدونگ و دیگر استان‌های چین و همچنین شرکت‌های ایرانی دارای نماینده در چین را به طور فعال در این رویداد فراهم نمود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با ادامه همکاری دفتر نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط چین فرصت حضور ایرانیان در این نمایشگاه در سال‌های آتی بیش از پیش فراهم گردد.

لازم به ذکر است که پاویون کشورمان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط چین با حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و همکاری سرکنسولگری کشورمان در گوانگجو از 25 تا 28 شهریور ماه سال جاری برگزار شد و بالغ بر 25 شرکت ایرانی در فضایی به مساحت 400 مترمربع به ارایه محصولات خود پرداختند. در این نمایشگاه بالغ بر ۳۰ کشور و همچنین سازمان‌های بین‌المللی حضور داشتند.

در این نمایشگاه بخش خصوصی ایران در حوزه فرش و دستبافته‌ها، صنایع دستی، صنایع غذایی از جمله زعفران، انجیر، پسته، خرما، شیلات ، گلاب، پیمان‌کاری فرعی (SPX) ، چرم از جمله کیف و کفش، سنگ، مواد معدنی و محصولات آرایشی و بهداشتی از استان های اصفهان، بوشهر، تهران، خراسان رضوی، فارس، قم، کرمان، هرمزگان و یزد حضور داشتند.
همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و کنسول‌گری ایران در گوانگجو در سال جاری موجب شده تا از حیث مشارکت یکی از پرتعدادترین حضور بخش خصوصی ایران در نمایشگاه‌های خارجی در یک سال اخیر میسر گردد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *