کرونا یک شهر دیگر چین را وادار به قرنطینه کرد

پس از شهر پوتیان که شیوع بیماری کرونا در آن شدت گرفت، مقامات بهداشتی چین از درگیری و شدت ابتلای این بیماری در شهر شیامن چین خبر داده‌اند.

به گزارش تجارت ایران و چین، پس از قرنطینه پوتیان به دلیل افزایش موارد ابتلای کرونا مقامات بهداشتی چین از قرنطینه شهر شیامن خبر داده‌اند. مسئولان محلی از ساکنان این شهر خواستند در خانه بمانند و به بهانه تعطیلات از شهر خارج نشوند. اماکن عمومی این شهر نیز تعطیل شده است. موارد ابتلای بومی شیامن و استان فوجیان واقع در جنوب شرق این کشور رو به افزایش است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

قرنطینه یک شهر جدید در چین

در گزارشی که توسط دنيای اقتصاد و به نقل از فارس منتشر شده، آمده است: براساس تصمیم دولت، شهر شیامن مانند شهر پوتیان با اعامل شدید محدودیت مواجه شده است؛ از ساکنان این شهر درخواست شده در خانه بماند و حتی برای تعطیلات از منازل خود خارج نشوند. ضمن اینک کلاس های حضوری در مهدکودک‌ها، دبستان ها و دبیرستان‌ها به حالت تعلیق درآمده و اماکن عمومی نظیر سینماها، سالن‌های ورزشی و رستوران‌ها تعطیل شده‌اند. فعالیت‌های جمعی شامل تورها، نمایشگاه‌ها و نمایش‌ها نیز متوقف شده است.

بیشتر بخوانید:

به دنبال موارد جدید بیماری کروناویروس، کارکنان پزشکی آزمایش اسید نوکلئیک را برای ساکنان شهر شیامن که مرکز گردشگری و حمل و نقل با پنج میلیون نفر جمعیت است، انجام می‌دهند.

شیامن، شهری دیدنی با ۵ میلیون نفر جمعیت، یکی از چهار شهر استان فوجیان، جدیدترین نقطه کانون همه‌گیری کرونا در چین است که مواردی را در روزهای اخیر گزارش کرده است.

شیوع مجدد کووید ۱۹ در استان فوجیان، از شهر پوتیان با حدود ۳.۲ میلیون نفر جمعیت آغاز شد که اولین مورد ابتلا به این بیماری در ۱۰ سپتامبر سال جاری (۲۰۲۱) گزارش شده است. مبتلایان جدید کووید ۱۹ در این استان به سویه مسری دلتا آلوده شده‌اند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *