یوآن به فکر قبضه کردن بازارهای جهانی

استفاده از یوآن چین در سطح بین‌المللی رو به افزایش است، به همین منطور بانک مرکزی چین نیز در تلاش برای استفاده بین مرزی یوآن و گسترش ارز خود در بازارهای جهانی است.

به گزارش تجارت ایران و چین،  دومین اقتصاد برتر دنیا تصمیم دارد استفاده بین مرزی از یوآن را گسترش دهد. بانک مرکزی این کشور اعلام کرد: مانع هرگونه خطرات احتمالی می‌شود و نظارت بر جریان سرمایه بین مرزی را تقویت می‌کند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شده، آمده است: طبق اطلاعیه بانک مرکزی چین، انتظار می‌رود قرارداد همکاری اقتصادی منطقه‌ای، روابط تجاری بین کشورهای منطقه آسیا پاسفیک را تقویت کند و فرصت‌های بیشتری برای استفاده از یوان در پرداخت‌های دو جانبه و سرمایه‌گذاری‌ها به وجود بیاید.

این قرارداد در اواخر 2020 در یک اجلاس مجازی بین کشورهای مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا و به میزبانی ویتنام بسته شد. دولت چین بر اساس توسعه سریع تجارت کالا با یوان، به دنبال افزایش استفاده از ارز خود در تجارت الکترونیکی بین مرزی است.

بیشتر بخوانید:

بانک مرکزی چین همچنین اعلام کرد قصد دارد فرصت‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری با یوان به دست آورد و زیرساخت‌های لازم را برای همکاری ارزی با سایر کشورها ایجاد خواهد کرد.

پرداخت‌های بین‌المللی که در 2020 با یوان انجام شده به 28.39 تریلیون یوان (4.39 تریلیون دلار) می‌رسد که 44.3 درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش دارد. به علاوه، پرداخت‌های بین المللی انجام شده با یوان 46.2 درصد از کل پرداخت‌های بین‌المللی در سراسر جهان را تشکیل می‌دهد که به بالاترین رقم رسیده است.

پکن از 2009 تلاش دارد نفوذ یوان در سراسر دنیا را افزایش دهد تا وابستگی به دلار آمریکا در تجارت و سرمایه‌گذاری کاهش یابد. چین همچنین قصد دارد موقعیت دلار به عنوان ارز ذخیره برتر دنیا را به چالش بکشد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *