عزم دولت ایران برای همکاری با شرکت‌ سینوپک چین

روز گذشته جواد اوجی، وزیر نفت ایران، با ژونگ گویدونگ، رئیس دفتر سینوپک چین، در تهران دیدار کرد و بر عزم دولت ایران برای گسترش همکاری‌ها با این مجموعه و دیگر شرکت‌های چینی در حوزه نفت خبر داد.

به گزارش تجارت ایران و چین، اوجی در گفت و گو با گویدونگ به سابقه آشنایی با این شرکت و توانمندی آن در اجرای پروژه‌های بالا دستی و پایین دستی اشاره کرد. شرکت سینوپک چین به دلیل سوابق کاری موثری که در کشور دارد، کاملا از ایران و میدان‌های نفتی و گازی آن شناخت به دست آورده است. این شرکت در تکمیل فاز نخست توسعه میدان یادآوران، میدان نفتی مشترک ایران و عراق، با مجموعه‌های ایرانی همکاری دارد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

 

گسترش همکاری همه جانبه با شرکت‌های چینی یکی از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم است. ضمن اینکه این دولت برای توسعه بخش‌های نفتی هم برنامه‌هایی در نظر گرفته و از حضور سرمایه گذاران خارجی، به خصوص کشورهای دوست و متحدی مثل چین، استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید:

سینوپک، یک شرکت نفت و گاز چینی است که از سال 2000 میلادی کار خود را آغاز کرد. این مجموعه تاکنون در خصوص اکتشاف و استخراج نفت و گاز پروژه‌های مهم بین المللی را انجام داده و در حال حاضر یکی از شرکت‌های بزرگ پایین دستی نفت و گاز چین محسوب می‌شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *