سبقت چین از اروپا برای خرید گاز طبیعی مایع

با نزدیک شدن به فصل زمستان، چین به فکر واردات بیشتر گاز طبیعی مایه است (LNG) تا جایی که برای اروپا سوخت کمتری برای خرید باقی گذاشته است.

به گزارش تجارت ایران و چین، کمبود سوخت در اروپا گریبان‌گیر چین هم شد تا جایی که سینوپک غول انرژی این کشور وارد بازار محموله‌های LNG شد تا برای خرید گاز طبیعی مایع اقدام کند. چین در تلاش است که با تولید زغال‌سنگ بیشتری سوخت کارخانه‌ها و خانه‌های مردم را تامین کند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط ایسنا منتشر شده، آمده است: قیمت گاز طبیعی از اروپا گرفته تا آسیا به رکورد فصلی بالایی افزایش یافته زیرا بهبود تقاضای پساکرونا با محدودیت‌های عرضه همزمان شده است. این وضعیت با تقاضای سیری‌ناپذیری چین برای LNG به منظور حمایت از بهبود اقتصادی خود تشدید شده است. چین در مسیر سبقت گرفتن از ژاپن به عنوان بزرگترین واردکننده LNG جهان در سال ۲۰۲۱ است.

بسیاری از خریداران LNG چین که در میان بزرگترین خریداران جهان هستند، پس از افزایش قیمت‌ها در تابستان خرید محموله‌های تک را موقتا متوقف کرده بودند. معامله‌گران انتظار داشتند نرخ محموله های تک کاهش پیدا کند اما چنین اتفاقی نیافتاد و شرکت‌های چینی دوباره به این بازار برگشتند.

شرکت سینوپک سه شنبه هفته جاری مناقصه‌ای برای خرید دست‌کم ۱۱ محموله LNG تا مارس برگزار کرد که یکی از بزرگترین درخواست‌های خرید زمستان از سوی یک شرکت چینی در ماه‌های اخیر بوده است. واردکنندگان کوچکتر شامل گروه گاز پکن و گروه گاز گوانگژو به دنبال خرید محموله‌هایی برای اکتبر و نوامبر هستند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سینوپک یکی از فعال‌ترین خریداران آسیایی در زمستان گذشته بوده و اغلب محموله‌های بیشتری از آنچه به مناقصه گذاشته می‌شود خریداری می‌کند و باعث خرید وحشت زده می شود زیرا رقیبان می‌کخواهند پیش از افزایش بیشتر قیمت، خریدشان را انجام دهند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *